סליחות בכותל המערבי
סליחות בכותל המערביצילום: אלירן אהרון

לך א-לי | יוני גנוט | חדשיר

'לך אלי' כולם מכירים ובוכים מהגרסה התימנית. ולא רק הם. גם שאר העדות, מתרגשות כל אחת מהמנגינה שלה. בוכות, מתחרטות, כואבות על חטאיהן.

כך גם היה יוני גנוט, אולי האמן המקורי ביותר שקם ופעל בסצנה היהודית בעשורים האחרונים. אבל היום, ממקום בוגר ובשל יותר, הוא רואה את 'לך אלי', כמו גם את כל יום הכיפורים, כיום של השלמה והתקרבות לבורא. של ערגה וגעגועים, של תיקון הנפש, יום חג – כמו שרצו רבותינו שנרגיש, אנחנו ביום טוב! אז מה אם הבטן קצת מקרקרת.

בעיבוד אירי משגע, כשחמת החלילים מטיסה אותנו מעל לשדותיה הירוקים ואדמתה הרטובה של סקוטלנד, מצהיר גנוט: "לך אזעק בך אדבק ,עדי שובי לאדמתי".

אבינו מלכנו | להקת שלשלת | חדשיר

יצא לי ללמד כמה ילדים לפרשת בר המצווה שלהם ותמיד, אחרי שסיימנו לעבור על כל הטעמים הכתובים בתיקון הקוראים, הם מהססים ולוחשים בחשש – 'ומה זה הטעם הזה?' ומצביעים על הלוח האשכנזי – שם נמצא מין ברק גדול ומרשים. 'זה השלשלת' אני עונה, ומיד מבהיר 'אבל הוא כל כך נדיר, שסיכוי קלוש שנתקל בו בפרשה שלך'. ובכל זאת, אני מדגים את הרטט הקולי בביצוע הטעם הנדיר.

כמו הילד הסקרן מטעמי המקרא, כך גם אני, חמש שנים אחורה. שיר מהפנט ששמעתי – 'אקרא לא-לוהים עליון' עורר לי את בלוטות השמע מרבצן. זה לא 'החבר'ה'. זה גם לא המכביטס. זה משהו הרבה יותר טהור וזך, יותר כינורות, יותר נבל ופסנתר.

וכשזה מגיע לטקסט כה אהוב ומרגש גם ככה – התוצאה מאהבת.

א-ל נורא עלילה | מאיר בנאי | מתוך האלבום 'שמע קולי'

זו הייתה תקופת הזהב של אלבומי הפיוטים הנגאלים בזה אחר זה, על ידי אמני הפלייליסט הישראלי.

גם מאיר בנאי הצטרף לחגיגה היהודית והוציא את 'שמע קולי', עם לא מעט מפיוטי הימים הנוראים והסליחות, גם מאיר בנאי הצטרף לחגיגה היהודית והוציא את 'שמע קולי', עם לא מעט מפיוטי הימים הנוראים והסליחות.

במקצב אחר, בהגייה קצת אחרת ובעיבוד שונה לחלוטין מהמורגל בבתי הכנסת, מביא בנאי את הלהיט מתפילת הנעילה אל הרחוב הישראלי המסורתי.

המציא לנו מחילה:

חתימה טובה!