יהודים מתפללים למען אזרחי סוריה

לקראת יום כיפור יזם שיבי פרומן, בנו של הרב מנחם פרומן זצ"ל, אירועי תפילה וזעקה על האירועים הקשים המתרחשים בסוריה.

בראיון לערוץ 7 הוא מספר, "אנחנו נתכנס בשבעה מוקדים ברחבי הארץ לתפילות והתכנסויות כדי לעורר רחמים מן השמים על הסבל הנורא שקורה כאן מעבר לגבול, במרק נגיעה מפה בסוריה. יש שם כבר כמה שנים מלחמה עקובה מדם ובשבועות האחרונים זה עלה הילוך ומידי יום נהרגים שם מאות אנשים - ילדים, נשים וגברים".

"אנחנו נתכנס להתפלל, לצעוק, להזדהות ולקוות כל אחד בדרכו שיתעוררו רחמים מן השמים והסבל הזה שקורה ממש לידינו ייפסק ושהקדוש ברוך הוא יעורר רחמים גם עליהם".

פרומן מספר כי הרעיון לפעול בנושא עלה במהלך תפילות ראש השנה בציונו של רבי נחמן מברסלב באומן. לדבריו במהלך חשבון הנפש שערך הוא הגיע לנושא הסורי שמעסיק אותו רבות, "זה משהו שמטריד אותי כבר תקופה ארוכה כל הרוע שיש שם, וכשהגעתי לתפילה על הנושא הזה פתאום נפתח לי הלב ונפתחה לי תפילה גדולה ותחושה שחייבים לעשות משהו. כשחזרתי לארץ ראיתי שזה מעסיק הרבה אנשים והתחלנו להפיץ את זה בפייסבוק".

על שאלת היחס לסורים שבימים כתיקונם הם אויבי ישראל הוא משיב, "דורי דורות מוסיפים בעשרת הימים שבין ראש השנה ליום כיפור את האמירה 'מי כמוך אב הרחמן זוכר יצוריו לחיים ברחמים'. וכשאנחנו מבקשים התפילה שלנו מתחלקת בין דברים שאנחנו מבקשים על עצמנו, על המשפחה שלנו, על העם שלנו ועל העולם כולו, כל יצוריו של הקב"ה".

"אני לא רואה בסורים אויבי ישראל, כשהם היו אויבי ישראל ידענו להתמודד איתם, ואם הם יהיו נדע להתמודד. עכשיו יש שם רוע צרוף שפזור על חלקת הארץ הזו ועליה צריך לעורר רחמים".