נחישות השוטרים מנעה פיגוע קשה יותר

שבוע אחרי שארה"ב גינתה את ישראל באופן חריף על הבנייה המתוכננת ביישוב שבות רחל למפוני עמונה - מפרסם הממשלה גינוי אחר לגמרי - לפיגוע שהיה הבוקר (ראשון) בירושלים.

"ארצות הברית מגנה את ההתקפה הקשה ביותר שהתרחש היום בירושלים וגרם למותם של שני ישראלים ולפציעתם של כמה נוספים", נאמר בהודעה שפירסמה הערב מחלקת המדינה.

"אנו מוסרים את תנחומינו הכנים למשפחות ההרוגים - ומאחלים החלמה מהירה ומלאה לפצועים. אין שום הצדקה לנטילת חיי בני אדם חפים מפשע", לשון ההודעה האמריקנית שגינתה גם את "הפעולות להאדרת ההתקפה הרצחנית ראויות לכל גינוי".

ראוי לציין שבהודעת מחלקת המדינה לא מוזכרת העובדה שמדובר במחבל או בערבי וגם המילה פיגוע אינה מצויינת בו, אלא הממשל בחר במילה התקפה - בה הוא משתמש בכל פיגוע טרור המתרחש בישראל. הודעת הגינוי לבנייה כללה מאות רבות של מלים - בעוד שהודעת הגינוי לפיגוע היתה קצרה ביותר.

דווקא בשבוע שעבר, האמריקנים לא בחלו במלים כשתקפו את ישראל בחריפות יוצאת דופן - על החלטה שטרם הגיע לידי הדרג המדיני - ואושרה רק בועדת תכנון, שדיוניה שקופים לציבור.

באותה הודעת גינוי קשרה מחלקת המדינה לראשונה, בין התנהלות ישראל ובין הסיוע הביטחוני הניתן לה - והדובר מארק טונר, אף קישר את עניין הרחבת הבנייה, לטענת האמריקנים, לפטירתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס. בישראל נחפזו להבהיר את המצב ושיחה בעניין אף התקיימה אמש בין ראש הממשלה נתניהו ומזכיר המדינה קרי.