עושים מאמצים עילאיים להציל את עמונה

השר נפתלי בנט מצהיר בראיון לערוץ 7 כי הוא נחוש לתת פיתרון אסטרטגי להסדרת כלל הבעיות בהתיישבות.

הערב (שני) צפויים להגיע השרים בנט ושקד ליישוב עפרה וליישוב עמונה - ולקראת הביקור מבהיר השר, "אנחנו ניתן פתרון אסטרטגי לכלל ההתיישבות - לאלפי יחידות דיור. לגבי עמונה אנחנו עושים מאמצים גדולים למצוא פתרון, אבל אני לא יכול להבטיח את זה. אני יכול להבטיח שאנחנו הופכים את העולם - אבל לא יכול להבטיח תוצאה כזו או אחרת".

לדבריו הוא הבהיר לראש הממשלה את עמדתו בעניין הצורך הדחוף בהסדרת אלפי בתים שנבנו על אדמות לא מוסדרות. "ראש הממשלה יודע בדיוק מה אנחנו צריכים וזה להסדיר אחת ולתמיד אלפי יחידות דיור שנבנו שיש מעליהם עננה של אי ודאות. זה לא מקובל עלי".

השר בנט מאשים במצב שנוצר את התנהלות הממשלות הקודמות. "אנחנו ירשנו מהליכוד מצב מאוד קשה, כשממשלת הליכוד-ברק פנתה פעם אחר פעם לבית המשפט עם אמירה 'אנחנו נהרוס את עמונה'. בית המשפט קיבל פסק דין חלוט על בסיס המדיניות הזו".

שר החינוך מסביר את קריאתו לחון החייל אלאור אזריה - ומתייחס גם להאשמה כלפיו כי הוא הורס את צה"ל. "זה בדיוק הפוך, מי שפגע אנושות בצה"ל אלה אותם אנשים ששעות אחרי הפיגוע לא יכלו להתאפק ומיהרו לחרוץ את דינו - גם ראש הממשלה וגם שר הביטחון דאז - וזיהמו את הליך החקירה".

"הצבא שחרר את התחקיר המבצעי בזמן חקירת מצ"ח, זה נגד חוק השיפוט הצבאי", מאשים בנט ומוסיף, "אני עוקב מקרוב אחרי המשפט - והוא כולו מושפע מאותו זיהום. אי אפשר להגיע למשפט אמת בצורה הזו. לכן אנחנו צריכים לתת חנינה לאלאור אזריה במידה ויורשע".

הוא מוסיף עוד הסבר לגישתו. "צריך שהמסר לחיילי צה"ל יהיה שגם אם הם שוגים, אנחנו לא מפקירים אותם ולא נרשיע אותם בטרם חקירה. זה לא מה שקרה פה - ולכן אני פועל בעניין - וכבר פניתי לשר הביטחון כי חייבים להעניק חנינה לאלאור אזריה".

השר התייחס גם למצב הבטחוני וציין כי "במהלך החודשים האחרונים חווינו ירידה במספר הפיגועים, אבל הפלסטינים לא חדלו מלנסות לחסל אותנו. זה לא השתנה. מי שחשב שכל המחוות וההקפאות יובילו אותנו לאהבה גדולה - רואה שזה לא המצב".

"אנחנו חייבים להיות מאוד חזקים ומאוד תקיפים - וזה הקו שאנחנו מובילים בעיקר בקבינט, מימי 'צוק איתן' ועד היום. הקו התקיף בקבינט הוא שלנו - ובדרך כלל אנחנו גם מצליחים", מבהיר בנט ומוסיף כי ישנם צעדים שננקטים בשטח - אך הציבור אינו מודע אליהם.

לקראת יום הכיפורים מבקש בנט לשגר מסר לעם ישראל, "אלה ימים עם יותר רוך והתבוננות פנימה ואני חושב שהלקח המרכזי לכולנו הוא לכבד יותר אחד את השני ולהבין שאנחנו עם אחד למרות המחלוקות".