הרב רמי ברכיהו
הרב רמי ברכיהוצילום: הלל מאיר

יממה לאחר מינויו של הרב רחמים ברכיהו לתפקיד רב משטרת ישראל, החלה להישמע ביקורת חרדית נגד המינוי בטענה שמטרתו לדחוק את השפעתם של החרדים על הגופים הממלכתיים במדינה.

בעיתון החרדי 'המבשר' נטען אתמול כי מפכ"ל המשטרה בחר להתעלם מהעשיה המבורכת של רב המשטרה היוצא הרב גפני, ולהמליץ על מינויו של הרב ברכיהו הנמנה על רבני צהר.

"מינויו נראה כצעד ברור לדחוק את השפעתם של החרדים על הגופים הממשלתיים תוך כפיות טובה ברורה לרב גפני שקידש שם שמיים בהליכותיו ומילא את התפקיד עד כה בצורה שהאהיבה שם שמיים על הבריות וזכתה לשבחים בכל פה מכל צמרת המשטרה וכל השוטרים והקצינים בכל רמות הפיקוד", נטען בעיתון החרדי.

גם אנשי תקשורת חרדיים קבלו על המינוי וטענו שמטרתו לדחוק את רגלי החרדים מהמשטרה. "חוצפה! המפכ"ל אלשיך הדיח את רב המשטרה המכהן והמוערך (החרדי) הרב גפני, והצניח במקומו מועמד סרוג מחוץ למשטרה. המסר שלו לחרדים: אתם לא רצויים", צייץ העיתונאי משה גלסנר בטוויטר. "הרב גפני היה מ"מ בתקן, אבל בפועל היה הרב בחמש השנים האחרונות. מוערך מאוד בידי כל סגל הפיקוד", אמר.

העיתונאית שלהבת חסדיאל צייצה אף היא בטוויטר ברוח הביקורת האמורה: "הזזת רב חרדי מכהן לצורך מינוי רב דת"ל, הופכת את אלשיך לסקטוריאלי, בעל חשיבה מגזרית ולא מקצועית. פגיעה נוספת בתדמית המשטרה".

ביום שני האחרון קיבל השר לביטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן, את המלצת מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך ואישר למנות את הרב רחמים ברכיהו, לתפקיד רב משטרת ישראל. עם מינויו תוענק לו דרגת ניצב משנה.

סגנו של המפכ"ל, ניצב זוהר דביר, עמד בראש ועדת איתור שהוקמה במאי 2016 ובמהלכה אותרו מועמדים מתאימים על פי קריטריונים שכללו בין היתר את היות המועמד אישיות חינוכית, בעל יכולת פסיקה הלכתית מוכחת, היכרות המועמד עם עולם המשטרה ויכולת אישית להתחבר למגוון השוטרים המשרתים במשטרת ישראל.

"הרב ברכיהו נבחר מבין המועמדים, כנהוג בבכירים בדרגתו, על ידי סגל הפיקוד הבכיר במשטרת ישראל ועבר מבדק תעסוקתי ומבדקים ביטחוניים כנדרש", נמסר מהמשטרה.

הרב ברכיהו משמש כיום כרב היישוב טלמון וכראש בית המדרש "מאמינים במשטרה" - הפועל מזה מספר שנים פועל לליבון וגיבוש משנה סדורה, שתאפשר הלכתית לשומרי מצוות לשרת במשטרת ישראל.