בני ברק
בני ברקצילום: פלאש 90

המכון החרדי למחקרי מדיניות פרסם בימים האחרונים נתונים הנוגעים להיקפי התרומות בציבור החרדי אל מול הציבור הכללי.

משקלול כולל של הנתונים עולה כי בעוד משקי הבית החרדים מהווים רק כ-5 אחוזים ממשקי הבית היהודים, היקף התרומות של החברה החרדית מהווה כ-20 אחוזים מכלל התרומות במגזר היהודי.

נתוני המחקר התבססו על נתוני הלמ"ס לשנת 2014 ונערכו על ידי ניצה קסיר ואסף צחור-שי.

לפי הנתונים, משק בית בציבור החרדי תורם בממוצע 457 ש"ח מידי חודש, סכום המהווה 4.8 אחוזים מהכנסתו החודשית. לעומת זאת, משק בית בציבור היהודי הלא חרדי תורם בממוצע רק 222 ש"ח מידי חודש המהווים 1.2 אחוזים מההכנסה החודשית הממוצעת בקרב ציבור זה.

מסקירת נתונים נוספים הנוגעים לשיעור משקי הבית התורמים תרומה כספית מידי חודש, עולה כי 75% ממשקי הבית בציבור החרדי תורמים מידי חודש, לעומת 31% בלבד בקרב הציבור היהודי הלא חרדי. על פי נתונים אלו התרומה בקרב הציבור החרדי שכיחה ביחסיות של פי 2.4 מאשר בציבור הכללי.

"כתוצאה מהפערים בהיקף התרומות בין החברה החרדית ללא-חרדית, מתקבל שבעוד משקי הבית החרדיים מהווים רק כ-5 אחוזים ממשקי הבית היהודים, היקף התרומות של החברה החרדית מהווה כ-20 אחוזים מכלל התרומות במגזר היהודי. מוסדות התרומה בחברה החרדית משוכללים משמעותית והתפתחו על פני השנים, החברה החרדית נסמכת עליהם במובנים רבים והיקפי התרומה תואמים לכך", כותבים עורכי המחקר.