יואב קיש
יואב קישצילום: דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש (הליכוד), תוקף בחריפות את ארגוני השמאל הקיצוני ''שלום עכשיו" ו"בצלם" שנציגיו יופיעו אחר הצהריים (חמישי) באו"ם בדיון נגד ישראל. נציגי "שלום עכשיו" הודיעו כי לא יופיעו לדיון.

הדיון יחל בשעה 17:00 שעון ישראל, בעקבות בקשה של המשלחת הפלסטינית לאו''ם וכותרתו הרשמית תהיה: "ההתנחלויות כמכשול לשלום ולפתרון שתי המדינות".

ח"כ קיש אמר כי "ארגוני 'בצלם' ו'שלום עכשיו' מנותקים. הם מנותקים מהשיח בחברה הישראלית ומשלטון העם ששב ובוחר את נציגיו לכנסת. הם מנותקים מגל הטרור שפוקד את מדינת ישראל וההסתה הבלתי פוסקת לפגיעה בישראלים.

''הם מנותקים ממשפחות השכול שאיבדו את יקיריהן ביום בהיר אחד. הם מנותקים מכוחות הביטחון ומחיילינו בגזרות השונות שמקריבים חייהם למען העם", הוסיף.

לדבריו הארגונים הללו מנותקים גם מהצד הפלסטיני ה'מקופח'. ''הם מנותקים מהשיח האלים ברשתות החברתיות הקורא בגלוי להשמדתה של מדינת ישראל. הם מנותקים מהשלטון ברשות הפלסטינית ועמדותיהם של המובילים אותה.

''מעבר לכל, הם מנותקים מההיסטוריה. מהתנועה הציונית. מציון. מיהודים שהיו מפוזרים מאות שנים בכל קצות העולם, התפללו לציון, עזבו את ביתם בתפוצות והקימו כאן את היפה והטובה בארצות העולם: ישראל. 'שלום עכשיו' ו'בצלם' מנותקים מאיתנו - הגיעה העת שאנו נתנתק מהם", הוסיף קיש.