מאדירים את הרוצח
מאדירים את הרוצחצילום: צילום מסך. מבט לתקשורת הפלשתינית

האדרת המחבלים ברשות הפלשתינית, ובעיקר בקרב בני נוער וילדים נמשכת וביתר שאת.

באחרונה הסתיים קורס הצופים שנקרא על שמו של המחבל הרוצח שביצע את הפיגוע הרצחני לפני כשנה בירושלים ובו נרצחו שלושה ישראלים. במהלך הטקס הובעה משאלה כי רבע מיליון ילדים פלשתינים ילכו בדרכו.

בסרט שהועלה בעמוד הפייסבוק של נציבות הצופים הפלשתיניים במחוז ירושלים מוצג טקס הסיום של הקורס ובו נראה מדריך הקורס, מוחמד אל-דהדאר, מאדיר את הרוצח בהאא' עליאן, ומביע תקווה כי כל 250,000 החברים בצופים הפלשתינים "הולכים בדרכו של בהאא'".

חוקרי מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' המתעתידים ומתרגמים את הדברים מציינים כי בהמשך הדברים אמר אל-דהדאר כי הוא מדבר "בשם ארגון הצופים והמדריכות הפלשתיני".

הציטוט המדוייק מדבריו של המדריך, דברים אותם נשא בפני מסיימי הקורס: "בהאא' נשאר בקרבנו, בלבבותינו, ומדגיש בפניכם כי 250,000 צופים ומדריכות בארגון הצופים הפלשתיני הם בהאא', ואם ירצה אללה, הם הולכים בדרכו של בהאא'. בשם ארגון הצופים הפלשתיני ונציבות הצופים והמדריכות של מחוז ירושלים, אני שמח..." בשלב זה מתעמעם קולו של המדריך ולא ניתן להבין את המשך דבריו.

ב'מבט' מציינים כי "יתכן שבהאא עליאן היה מדריך צופים מצטיין ואהוד, אך בחירתו האחרונה הייתה להפוך לרוצח. גם אם הוא עשה דברים חיוביים לפני ביצוע הפיגוע - עדיין, המורשת שהוא השאיר והסיבה שבגללה הוא מוכר בחברה הפלשתינית, היא העובדה שהוא רצח 3 אזרחים חפים מפשע. אסור שרוצח של אזרחים יוצג כדמות מופת עבור ילדים ונוער. אך זה דווקא היה המסר שארגון הצופים הפלשתיני בחר להעביר לחניכי הצופים. בסרטון שפרסמה נציבות הצופים הפלשתינים במחוז ירושלים, שארגנה את הקורס על שם המחבל עליאן, אף אחד מהדוברים לא הסתייג מהפיגוע שלו, ולא גינה את מעשי הרצח שהוא ביצע".

עוד מציינים אנשי 'מבט' כי חניכי הצופים הצעירים אימצו בבירור את בהאא' עליאן כדמות מופת, והם צעקו בסרטון: "יא בהאא, יא עליאן, אתה סמל לשהידים! אנו מצדיעים לך בצופים הירושלמים! פלשתין! ירושלים! שלנו שלנו שלנו!".

כמו כן נתלתה במקום כרזה ששיבחה את הרוצח עליאן וכינתה אותו בתואר הכבוד "שהיד", כלומר אדם ההולך בדרכו של אללה. "הפיכתו של מוסלמי לשהיד נחשבת למעלה הגבוהה ביותר באסלאם שניתן להגיע אליה", מזכירים ב'מבט'.

מדריך הקורס מוחמד אל-דהדאר התייחס גם למחבלים אחרים אשר כלשונו "הקריבו את היקר להם מכל... למען פלשתין".

בפנותו להוריו של בהאא אמר: "אתם הולדתם את דמות המופת הטובה והחיה הזו עבור צעירי פלשתין, שבפניהם אנו מסירים את הכובע... הודות למה שהם נתנו למען פלשתין, ומאחר שהם הקריבו את הדבר היקר להם מכל - הלא הוא החיים. הם מאסו בחיים וויתרו עליהם למען פלשתין, הם מאסו בחיים כי הם ייחלו לחירות ולעצמאות. אני שמח להיות ביניכם ברגע זה כדי להעלות יחד את זכרו של השהיד הגיבור שלנו, האח בהאא' עליאן".

עוד מוסיפים ומספרים ב'מבט' כי בנוסף לכך, שתי נציבויות של ארגון הצופים הפלשתיני ברצועת עזה ערכו הלוויות סמליות למחבל שנהרג בעת הפיגוע שביצע. ב"הלוויות" אלו חניכי הצופים הפלשתינים נשאו ארונות מתים ותמונות של הרוצח עליאן. ההלוויות דווחו באתר ארגון הצופים הפלשתיני.