חלק מהחיילים עם השר ליברמן
חלק מהחיילים עם השר ליברמןצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אירח הבוקר (שלישי) בסוכת שר הביטחון בקריה חיילים בודדים, צעירים מהתפוצות הנמצאים בתוכניות קדם-צבאיות לקראת גיוס ונציגי עמותות וארגונים שמטפלים בחיילים בודדים.

"אתם התגשמות החלום הציוני", אמר להם ליברמן והודה "אני לא כל-כך אוהב את המושג 'חיילים בודדים' מאחר ואתם לא בודדים. עם שלם מחבק אתכם ואוהב אתכם. דלתנו תמיד תהיה פתוחה בפניכם ונעשה כל שביכולתנו על מנת להקל עליכם בתקופת השירות וגם בתקופה שלאחר השחרור''.

שר הביטחון סיפר על מנהג האושפיזין - להזמין לסוכה את אבות העם היהודי. ''בכל יום מוזמנת אישיות אחרת לה מיוחסות תכונות כמו גבורה, חסד, נצח וכו׳. ביום השני, אותו אנו מציינים היום, מוזמן לסוכה יצחק אבינו שהתכונה המיוחסת לו היא 'גבורה' - אז אני יכול לומר, ללא ספק, שאתם אלו המייצגים את גבורתו של עם ישראל וצה"ל.

''אתם מהווים דוגמא ומופת להגשמת חזון הציונות לעלייה לארץ ישראל, הגנה על המולדת ויישוב הארץ. רבים מכם משרתים, מבחירה, ביחידות העילית של צה"ל. חלק מכם עולים חדשים, חלק מכם מתנדבים מחו"ל וחלקכם נולדתם פה בארץ – צברים, אבל לכולכם מכנה משותף אחד – הנכונות והמוכנות לתרום למדינת ישראל ולהגן על אזרחיה בכל מחיר''.

ליברמן הזכיר את חיילי צה''ל הבודדים שנפלו במהלך מבצע ''צוק איתן" - סמ"ר ניסים שון כרמלי, סמל מקס שטיינברג וסמ"ר ג'ורדון בן סימון. ''להלוויותיהם הגיעו אלפי אנשים מכל קצוות הארץ. רובם לא הכירו אותם אבל תחושת ההזדהות והכרת התודה למי שהקריבו את חייהם בהגנה על המולדת היא שגרמה לרבים לבוא לחלוק כבוד לגיבורים בדרכם האחרונה״.

באירוע הבוקר בסוכת שר הביטחון השתתפו גם שרת העליה והקליטה סופה לנדבר, ראש אכ״א האלוף חגי טופולנסקי, הרב הראשי לצה''ל תא״ל הרב רפי פרץ, ראש האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון אודי דרור והמשנה למנכ״ל משרד הביטחון רוני מורנו.

ליברמן הודה בדבריו לאגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון, למשרד הקליטה, למשרד החינוך, לסוכנות היהודית ו״לכל העוסקים במלאכת קודש זו של הטיפול בחיילים הבודדים. כשר הביטחון אני מבטיח שנמשיך לתמוך בתוכניות ובפרוייקטים השונים״.