9 טיפים לקידום אתרים
9 טיפים לקידום אתריםצילום: iStock

אז יש לכם אתר עסקי שאתם מעוניינים לקדם בגוגל – כדי שכמה שיותר אנשים יגיעו אליו ויהפכו, בתקווה, ללקוחות חדשים.

אתם שוקלים לפנות לחברת קידום אתרים אורגני בגוגל אבל מתלבטים: העסק שלכם בתחילת דרכו והתקציב שלכם מוגבל. מצד שני, איך תתחילו להרוויח כסף אם אף לקוח פוטנציאלי לא ימצא אתכם?

אתם לא חייבים להשתמש בשירותיה של חברת קידום אתרים – לפחות לא בהתחלה. יש הרבה טכניקות בסיסיות לקידום אתרים שאתם יכולים להפעיל על האתר שלכם במו ידיכם – וזה אפילו די פשוט. המדריך שלפניכם מונה 9 טכניקות כאלה: כל שעליכם לעשות לעשות הוא להתיישב מול האתר שלכם ולהתחיל במלאכה.

1. השתמשו במילות מפתח רלוונטיות

מילות מפתח הן אחד הדברים המרכזיים שיעזרו לאתר שלכם להתקדם בגוגל. עם זאת, מומלץ להימנע מטכניקות קידום שרווחו בעבר, כמו "לפוצץ" את האתר שלכם במילות מפתח, כי זה נראה חובבני ועשוי להביא לתוצאה ההפוכה – שגוגל תוריד אתכם בדירוג בגלל ספאם.

הדרך הנכונה להשתמש במילות מפתח היא לשלב אותן בכותרות העמודים (page titles), וכן מספר פעמים בתוך העמודים עצמם, אך בצורה טבעית ורלוונטית שזורמת עם התוכן. בנוסף מומלץ לשלב אותן בכותרות ותתי-כותרות של תכנים באתר וכן במשפטים הראשונים של הפסקאות הראשונות באותם תכנים. כדי למצוא את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר לעסק שלכם, השתמשו במתכנן מילות המפתח של גוגל.

2. השתמשו בקישורים פנימיים

קישורים פנימיים הם קישורים שמובילים מעמוד אחד למשנהו בתוך האתר. בניית קישורים חכמה בתוך האתר יכולה לעזור מאד בקידומו. מומלץ שהקישורים הפנימיים יכללו מילות מפתח, וחשוב לבנות את הקישורים בצורה רלוונטית שתעזור לגולשים לנווט באתר ולספק להם את המידע שהם מחפשים. כך למשל, ניתן לקשר מעמוד הבית לעמוד האודות; מהפוסט הנוכחי בבלוג לפוסט קודם שכתבתם שקשור לאותו נושא; מפוסט שמזכיר שירות מסוים שאתם נותנים לעמוד של השירות הזה באתר; וכך הלאה. שימוש בקישורים פנימיים משפר את חווית הגלישה באתר, ומעלה את הסיכויים להעלאת הדירוג שלו בגוגל.

3. השתמשו בקישורים חיצוניים

קישורים חיצוניים הם קישורים שמובילים מהאתר שלכם החוצה, אל אתרים אחרים. הקישורים החיצוניים האידיאליים הם לאתרי סמכות בתחומכם, וזאת מכמה סיבות: הגולשים שלכם יכולים לקבל מידע מעמיק בנושא בו הם מעוניינים; התוכן שלכם הופך לרציני ומקצועי יותר כאשר הוא מתבסס על מקורות מוסמכים; והקישורים מהווים איתות לגוגל שהאתר שלכם אמין ורלוונטי. עם זאת, מומלץ לא להגזים בקישורים חיצוניים כי זה הפוך את חווית הקריאה לפחות נעימה.

4. תקנו קישורים שבורים

קישורים שבורים הם קישורים שלא מובילים לשום מקום – או ליתר דיוק, להודעת שגיאה על כך שהעמוד לא קיים יותר או שהאתר לא מצליח למצוא את העמוד שאתם מחפשים. אם יש לכם קישורים שבורים באתר, כדאי להיפטר מהם, ומהר: גוגל מפרשת קישורים שבורים כסימן לכך שהאתר ישן, לא מעודכן ולא מתוחזק, ועלולה להוריד את הדירוג שלו בעקבות כך. ובנוסף, קישורים שבורים פוגעים בחוויית המשתמש ויכולים לגרום לו לעזוב את האתר מהר יותר. כדי למצוא קישורים שבורים באתר שלכם, ניתן להשתמש בכלי Google Webmaster Tools.

5. השתמשו בכתובות URL רלוונטיות

כתובת ה-URL היא כתובת העמוד שמופיעה בשורת הכתובת בדפדפן, למשל www.israelisraely.co.il. חשוב לשים לב שכל כתובות ה-URL של העמודים באתר שלכם (עמוד אודות, עמוד צור קשר, עמוד שירותים, תתי עמודים של השירותים השונים, הבלוג, פוסטים בבלוג וכו') הן קלות לקריאה, מתארות את העמוד בתמציתיות וכוללות מילים רלוונטיות. לדוגמא, URL מתאים לעמוד "אודות" יהיה www.israelisraely.co.il/about, URL מתאים לעמוד "צור קשר" יהיה www.israelisraely.co.il/contact-us ו-URL מתאים לפוסט בבלוג בנושא "יעדי תיירות שווים לביקור בישראל" יהיה www.israelisraely.co.il/blog/top-tourist-destinations-in-israel. כתובות URL רלוונטיות וקלות לקריאה מגדילות משמעותית את הסיכויים להעלאת הדירוג של העמוד בגוגל. לא חייבים להשתמש במקפים כדי להפריד בין המילים ב-URL, אך הם מקלים על הקריאה.

6. הסירו תוכן משוכפל

תוכן משוכפל הוא תוכן באתר שלכם שזהה לתוכן באתר אחר. אם יש לכם תוכן כזה באתר, ואפילו אם מדובר רק בכמה משפטים, גוגל עלולה להעניש אתכם על ידי הורדה בדירוג. זאת משום שהמטרה של גוגל היא לספק לגולשים תוכן רלוונטי ומקורי.

כאשר ניצבים בפני גוגל כמה אתרים בהם מופיע תוכן זהה, היא תבחר לקדם רק אחד מהם ותדחוף את האחרים הרחק למטה. לכן, גם אם יש תוכן שבאתר אחר שאתם מעוניינים לצטט, רצוי שתכתבו אותו בניסוח שונה ותצרפו קישור לאתר המקורי בו הוא מופיע (מה שגם יתגמל אתכם מבחינת קישורים יוצאים). כדי למצוא תוכן משוכפל באתר שלכם בקלות, מומלץ להשתמש באתר Copyscape.

7. כתבו פוסטים ארוכים ושימושיים

אם אין לכם באתר בלוג – צרו כזה. גוגל מאד אוהבת ומתגמלת אתרים שיש בהם הרבה תוכן - כאשר מדובר בתוכן שנותן ערך מוסף לגולש, כמובן. בבלוג מומלץ לכתוב פוסטים שיהיו שימושיים לגולשים, כגון מדריכים (למשל, "המדריך לאיפור שמתאים לעבודה", או "המדריך לבניית בריכה בחצר") , רשימות טיפים, סקירות מוצרים וכו'. כדי שתוכלו לפרט ולהעמיק כנדרש, כדאי שפוסטים אלה יהיו ארוכים מספיק – 700, 1000 ואפילו 1500 מילים. כמובן שאין טעם להכביר מילים סתם ולחזור על עצמכם – כתבו פוסט ארוך רק אם באמת יש לכם להגיד. פוסטים כאלה מספקים ערך לגולשים, נוטים לזכות לצפיות רבות ולשיתופים ברשתות החברתיות, וכמובן שגם אפשר לנצלם עבור מילות מפתח ובניית קישורים.

8. צרו סרטוני וידאו

סוג התוכן שהכי נצפה בעולם היום הוא וידאו. אם יש לכם ספקות לגבי זה, תשאלו את עצמכם בכמה סרטונים צפיתם היום לעומת פוסטים שקראתם. לכך מצטרפת העובדה שגוגל דואגת לקדם את יוטיוב בכל הזדמנות, על ידי הכנסת סרטונים למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש. לכן, אם אתם יכולים לחשוב על סרטוני וידאו שיתאימו לנישה שלכם – עשו זאת! סוגי סרטונים פופולריים במיוחד, למשל, הם טוטוריאלס (מדריכים מצולמים), סקירות מוצרים, דירוגים ורשימות טיפים.

הסרטונים לא רק משפרים את הסיכוי שלכם לעלות בדירוג אלא גם מביאים לכם קישורים מיוטיוב ותנועה לאתר. גולשים אוהבים לשתף סרטונים ולהגיב עליהם, ולכן מומלץ מאד לשתפם ברשתות החברתיות. כדי שהסרטונים שלכם ידורגו גבוה גם ביוטיוב, מומלץ להוסיף להם תיאור של מספר פסקאות בהן מופיעות מילות המפתח הרלוונטיות.

9. צרו אינפוגרפיקות

תוכן נוסף שנחשב למאד פופולרי הוא אינפוגרפיקות – סטטיסטיקות ועובדות המוצגים בצורה גרפית וצבעונית, כמו פוסטר. אינפוגרפיקות, אם הן איכותיות ומעניקות לקורא מידע חדש ומעניין, נוטות לצבור הרבה לייקים ושיתופים, ולמשוך הרבה תנועה אל האתר שלכם. בנוסף, ניתן לבנות באמצעותן קישורים נכנסים (קישורים מאתרים אחרים אל האתר שלכם) שכן כאשר אתרים אחרים משתפים אותם הם נותנים קרדיט לאתר שלכם. דרך טובה לוודא שהם אכן עושים זאת היא להוסיף לאינפוגרפיקה אופציה להטמיע אותה באמצעות קישור.

סיכום

יש עוד טכניקות רבות לקדם את האתר שלכם, אבל הטכניקות שנמנו לעיל הן מקום מצוין להתחיל ממנו.

גם אם אתם לא יכולים או לא פנויים כרגע להשתמש בכולן, מומלץ להשתמש לפחות בחלקן. אם אתם חוששים שאין לכם את היכולות הטכניות לעשות זאת כמו שצריך, או שאתם מעוניינים ללמוד טכניקות מתקדמות יותר ולהבין את הנושא לעומק, מומלץ לשקול את האופציה של קורס קידום אתרים מעשי

בקורס זה תוכלו ללמוד לעומק על מחקר מילות מפתח, יצירת קישורים, שיווק באמצעות תוכן, מערכות לניתוח אתרים ועוד, ליישם את הטכניקות באתר שלכם ולהגיע לתוצאות עוד במהלך הקורס.