דנון בנאום בפני מועצת הביטחון
דנון בנאום בפני מועצת הביטחוןצילום: יח"צ

מועצת הביטחון מתכנסת היום (רביעי) לדיון רשמי בנושא המזרח התיכון - ימים ספורים אחרי העדות של מנכ"ל 'בצלם' חגי אלעד בדיון לא רשמי ושגריר ישראל באו"ם דני דנון מתכוון לומר בו דברים קשים.

"אני אקרא בו להפסיק את הפארסה במימון שארגון 'בצלם' מקבל מהאו"ם. באופן די מפתיע, אותו ארגון שמקבל מימון מוזמן לבוא ולתת עדות, כביכול אובייקטיבית, לחברות המועצה. זה לא תקין, זו צביעות ואנחנו נחשוף אותה במועצת הביטחון", אומר דנון בראיון מניו יורק לערוץ 7.

מה הנזק שיצרה לדעתך אותה עדות של מנכ"ל 'בצלם'?

"בהודעות שיצאו אחרי הדיון בשבוע שעבר, נאמר ש'ארגון ישראלי אמר' - בעוד אנחנו יודעים ש'בצלם' הוא בשוליים הקיצוניים של החברה הישראלית. אבל כלפי שגרירי האו"ם מדובר בארגון ישראלי, כביכול לגיטימי, שנותן סקירה ומציג מפות והכל כשיש לו מימון שמגיע מהאו"ם. זה לא מקובל - ואנחנו צריכים לומר את האמת: אם רוצים לשמוע את עמדת ישראל האמיתית - ניתן לשמוע אותה מאיתנו. אני מתכוון להשמיע את האמת שלנו - לגבי ירושלים והזכויות שלנו על ארץ ישראל".

בירושלים חוששים מאוד ממהלך מדיני של מועצת הביטחון. האם אתה מזהה מהלך כזה?

"הפלסטינים בהחלט מפעילים טרור מדיני ודיפלומטי ומחממים את הגיזרה - כאשר הכוונה שלהם מיד לאחר הבחירות בארה"ב, לנסות ולקדם מהלך במועצת הביטחון. אני שומע את זה מנציגים אירופיים - ואין לי ספק שאם יהיה ניסיון כזה, ידידתנו ארה"ב לא תיתן לו יד. זה מהלך שלא יתרום לשום דבר, לא יעזור לאף פלסטיני ולא יקדם שום תהליך".

מה דעתך על ההתנהלות האנטי ישראלית בארגון אונסק"ו ובהחלטות האחרונות שלו?

"כמי שמכיר את מוסדות האו"ם - מדובר בתיאטרון ולא צריך לייחס לכך יותר מדי חשיבות, למרות שזה מקומם ומעצבן. זו זירה שבה רוצים לנגח את ישראל. הרי אותן מדינות שבעצמן הצביעו בעד ההחלטה ההזויה הזו - אם הן לא מכירות בקשר של היהדות לירושלים - הן צריכים להבין שאין גם קשר לנצרות. לכן, אותן מדינות בעצמן יודעות שמדובר בהחלטה מגוחכת. עצוב לראות מדינות חשובות נגררות אחרי התרגילים הפלסטיניים שלא מוסיפים שום דבר, חוץ מכותרת ליום יומיים".