הנשיא ריבלין: יש כאלה שמפקפקים בקשר שלנו לירושלים

במהלך יום הפעילות לציבור הרחב בבית הנשיא, התייחס נשיא המדינה ראובן ריבלין לקשר של העם היהודי לירושלים בצל החלטת אונסק"ו על ניתוק הזיקה בין העם היהודי לכותל ולהר הבית.

"סוכות הוא החג שמקשר בקשר שלא ניתן להפרדה בין ירושלים לבין אמונתנו", אמר ריבלין, "בין המסורת וההיסטוריה של עמנו. יש כאלו שחושבים שאפשר לפקפק בכלל שהעם היהודי קשור לירושלים", אמר ריבלין והדגיש שלעם היהודי יש קבלות והוכחות, "לא רק מהתנ"ך אלא כל אבן מירושלים היא אבן מאבני ירושלים שלה היו שותפים בני עמנו".

ריבלין הוסיף כי בצל כל הביקורת על ההתנהלות של ישראל, חג הסוכות צריך ללמד את העולם על השאיפה של עם ישראל לשלום.

"באים ומבקרים אותנו רבים מאומות העולם, ראשי מדינות, נשיאים, ראשי ממשלות, שרים וראשי דתות", אמר ריבילין והדגיש כי סוכות הוא חג שנסוב סביב המושג של 'סוכת שלום'. "סוכת שלום היא שלום על כל העולם", אמר הנשיא, "סוכת שלום לא רק על ישראל, אלא באמצעות ישראל על העולם כולו".

הראל טובי, מנכ"ל בית הנשיא סיפר לערוץ 7 על הייחודיות של הסוכה הפתוחה בבית הנשיא השנה, כאשר הובאו למשכן תערוכות מגוונות שכולן מתייחסות לתעשייה הישראלית ופיתוחים כחול לבן.

"השנה נשיא המדינה הזמין את התוצרת הישראלית, תוצרת כחול לבן, כדי להעלות על נס את הכלכלה הישראלית שהיא בעצם של כולנו", הסביר טובי, "התעשייה הישראלית מתמודדת עם חרמות, סימוני מוצרים ועוד. אנו פוגשים את זה בכל העולם, אז חשבנו בבית הנשיא עם הנשיא, להעלות על נס את האתגרים הללו ואת העשייה היומיומית במהלך כל השנה".

"אנחנו פעמים רבות מבקשים לקנות איזשהו דבר בחוץ לארץ, כי אנחנו חושבים שחוץ לארץ זה טוב", אמר הנשיא ריבלין לקהל, "ואני רוצה לומר לכם שחוץ לארץ חושבת שבארץ הכי טוב".