אלפים בעמונה - כן להסדרהיוני קמפינסקי

במסגרת המאבק תושבי עמונה למציאת פתרון למניעת פינויים מבתיהם, התקיימה היום (חמישי) עצרת ענק ביישוב - שהחלה בצעדה מעפרה לעמונה.

אלפי האזרחים שהגיעו מכל רחבי הארץ, קראו לראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון ליברמן, שרת המשפטים שקד ויו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, להסדיר את ההתיישבות כולה ולמנוע את פינוי עמונה.

השר אורי אריאל אמר באירוע, "אתם אלה שמחזיקים בהר ואנחנו רוצים להיות פה למעלה ולא בשום מקום אחר. צריך להגיד בצורה ברורה - 'אדוני רה"מ בין הירדן להר תהיה מדינה אחת, היא מדינת ישראל. צריך לחזק את התיישבות וכל חבלי ארץ ישראל, בגולן, בגליל, בנגב וביהודה ושומרון ובכל מקום. לכן החטיבה להתיישבות חוזרת לעבוד ותיתן כלים נוספים".

בנוסף אמר אריאל, "אדוני רה"מ, המפתח להיות יישוב בעמונה, המקום הזה הוא בידך. עם כל הכבוד לנשיאים מעבר לים, עם כל הכבוד ליועצים משפטיים, המפתח לפתרון בידך. אנחנו מבקשים ולא נוותר, שבמפתח הזה אתה תשתמש עבור תושבי עמונה, שמייצגים ציבור עצום, ורוצים להישאר ביישוב - במקום הזה - ולהמשיך את תנופת התיישבות".

סגן שר הביטחון, ח"כ הרב אלי בן דהן ציין, "היינו פה בערב יום הכיפורים ואמרנו לתשובי עמונה: אנחנו מתחייבים להסדיר את ההתיישבות היהודית ביו"ש - ואנחנו נעמוד על כך שתהיה הסדרה להתיישבות ביו"ש. אם לא תהיה הסדרה - לא תהיה ממשלה. אנחנו קוראים לראש הממשלה - האחריות מוטלת עליך. אנחנו מצפים ממך להביא את הפתרונות ויש פתרונות כדי להסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון ובכללה את עמונה. אנחנו לא נוותר- ואם זה לא יקרה בתחילת מושב הכנסת נביא בעצמנו את חוק ההסדרה".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הוסיף, "בעוד חודשיים וחצי, בחנוכה, נשיר באנו חושך לגרש.היום בעמונה - באנו עוול לגרש. יושב כאן הציבור שהיה לפני 11 שנה הכי פראייר - בגירוש - וזה נגמר. אנחנו לא מסיכימים להיות פראיירים יותר".

"לכל הצבועים מטעם עצמם - אני אומר: אל תטיפו לנו. דמוקרטיה זה בחירות - והעם בחר בשלטון לאומי. שלטון החוק זה לא להפלות - וכאן יש אפליה. בכל מקום בארץ - ורק כשהוכחה בעלות אחרת על הקרקע, מפצים ולא עוקרים. רק מתנחלים נמצאים בתחתית שרשרת המזון. גם לא הוכחה בעלות מעולם - וגם רוצים לעקור. השמאל הקיצוני שהפסיד בבחירות דוחף למעשה להתנתקות שנייה בכלים משפטיים", טען דגן.

יו"ר מטה המאבק, אביחי בוארון, פנה באופן אישי לראש הממשלה נתניהו. "תסתכל על האלפים שנמצאים כאן. מאות תושבים ואלפים רבים של תומכים מהתיישבות ומרחבי הארץ. אתה תמצא אותנו כאן בעמונה ביום פקודה, להביע מחאה נחושה נגד הריסת יישוב בארץ ישראל ועקירת עשרות משפחות ומאות ילדים מהבית. אנחנו נעמוד כאן כדי להוכיח שעברו הימים הרעים של ההתנתקות מגוש קטיף והפוגרום לפני עשור בעמונה. נתניהו אני אומר לך הציבור הזה יוכיח בגופו ששנית עמונה לא תפול", סיכם בוארון.

ח''כ אורן חזן (הליכוד) נאם גם הוא בעצרת המרכזית שנערכה בעמונה, נגד הכוונה לפנות את היישוב. ״אני קורא לראש הממשלה. נבחרת להנהיג, להוביל. אם אתה אומר שיש סכנה לעתיד ההתיישבות עד סוף כהונת אובמה, אז תוכיח במעשים שאתה כבר לא סופר אותו״.

לתושבי עמונה הבטיח ח''כ חזן כי יעשה הכל לביטול גזירת העקירה. הוא הדגיש כי בתקופה האחרונה הימין אולי בשלטון, אבל הוא לא באמת שולט. ״עיריית כפר סבא מאפשרת לארגון שמאל קיצוני להקים בעיר 'סוכת שלום' אליה הוזמן תומך הטרור איימן עודה. עיריית חיפה מזמינה רפאר ערבי קיצוני להשתתף בפסטיבל בעיר.

''ח''כ אחמד טיבי מתנהג באולפן ערוץ 2 כאילו הגיע לאל-ג'זירה וארגון בצלם מציג מופע בגידה בשידור חי בפני מועצת הביטחון של האו''ם״, אמר חזן והדגיש כי ״אנחנו חייבים להבין כי נבחרו להוביל ולשלוט ולא לקבל הוראות״.