ד"ר מיכאל בן ארי
ד"ר מיכאל בן אריצילום: אמיר לוי

חבר הכנסת לשעבר ד"ר מיכאל בן ארי התייחס הערב לראיון שהעניקה כלתו של הרב פרומן, מיכל, לערוץ 10, שנפצעה בעבר בפיגוע דקירה בגוש עציון והשתתפה השבוע בעצרת השמאל "נשים עושות שלום,.

''אין רחמנות על רשעים. רחמנות על רשעים היא אכזריות", אמר בן ארי. ''אני לא מופתע מהדברים של מיכל פרומן שהתאהבה ברוצח שבא לרצוח אותה... ראתה שהוא 'אבוד', הוא לא אהוד כי הוא בא לרצוח יהודים, בא לרצוח את מיכל פרומן הטיפשה, הוא בא לרצוח יהודים באשר הם יהודים.

''לפני כמעט שנה גיסתי נדקרה בסכין, עשרים סנטימטר הוא נעץ בה ימח שמו. בנס היא יצאה מזה. גם עליו את מרחמת על הרוצח הזה? אנחנו לא שוכחים את הרב מנחם פרומן שהלך להתחבק עם הארכי רוצח המתועב שברוך ה' מדינת ישראל הפכה אותו לאבק, את אחמד יאסין מחולל החמאס שהביא לרצח שכל כך הרבה יהודים''.

בן ארי הוסיף, "עכשיו היא צועדת בצעדה שקוראת להסכם מדיני. אבל הם רוצים שתעופי מפה, לא רק מתקוע אלא שתעופי לחלוטין מכדור הארץ ולא רק מארץ ישראל. זה האסלאם, איתם את רוצה להתפייס? אז תעשי טובה תעופי מכאן ותפסיקי לסכן את כולנו ותפסיקי עם הרשעות שלך. זה לא חסד, זאת התחסדות".

בחשבון הטוויטר שלו כתב בן ארי, "אחרי שהחותן שלה התחבק עם הארכי רוצח אחמד יאסין, מה יש לצפות? מחלת נפש מדבקת".

תגובה מפתיע הגיעה מכיוונו של הכתב הבכיר של חדשות ערוץ 2 עמית סגל, "אם כל כך בא לה לסיים את הכיבוש ולהתפנות מהבית למה היא מחכה להסכם שלום? שתארוז לבד", צייץ בטוויטר.

בראיון עצמו התייחסה מיכל לפיגוע שעברה, "בדרך לבית החולים שאלתי את הקדוש ברוך הוא 'למה דקרת אותי? מה אתה מבקש ממני?', ידעתי בידיעה ברורה שהוא פונה אליי ורוצה לעורר אותי. המוות הוא חד-ממדי, לבחור בחיים זה לבחור לראות את המורכבות של המציאות כאן. כולנו צריכים להתבגר, לקחת אחריות ולהתחיל לעבוד קשה למען החיים כאן".

"מה שאני הצלחתי להבין בכל החודשים שעברו מאז הפיגוע, ואני מנסה להקשיב מה שהוא מנסה להגיד לי, בתור מתנחלת אני חושבת שהמתנחלים צריכים להתעורר, להבין שהמציאות היא שהפלסטינים ואנחנו נהיה פה וזה המצב - ועם זה צריך לעבוד. כל התנחלות צריכה לאמץ את הכפר שלידה, לעשות קייטנות משותפות לילדים, פשוט לחיות ביחד. התשובות לא יגיעו מהפוליטיקאים. עלינו לקחת אחריות על החיים שלנו ולהפסיק להכחיש ולדמיין מציאות שאנחנו פה לבד בארץ".

"אני לא חושבת שצריך לצאת מההתנחלויות אלא להיפך, דווקא משם יצמח השלום האמיתי, שלום של יחד אנושי, לא שלום של לשים אותם מאחורי גדר, אלא שלום שבאמת רואה את האחר ובאמת יודע לחיות אותו", אמרה פרומן.