בני ברק
בני ברקצילום: פלאש 90

יומיים לאחר שהבריח את בנו מבית כנסת בבני ברק רגע לפני ברית המילה, שטח האב את מניעיו לאירוע מזווית ראיה שלו.

לדבריו, הוא ביקש "לפדות את עורלת בנו בכסף" כדי למנוע את קיום הברית אך לבסוף התרצה למול את בנו שכן הוסבר לו כי הברית תתקיים איתו או בלעדיו, באותו יום או לאחר מכן.

"כמו בכל ברית, מלא דם וצרחות של התינוק שלא משנה כמה המוהל טוב, כריתת איבר זה כריתת איבר מלווה במלא כאבים. החלטתי שלהבא זה לא קורה ואני לא מל את בני הבא אם יהיה", סיפר האב בבלוג האישי שלו מדוע ביקש למנוע את קיום הברית.

האב ביקש 'לפדות' את עורלת בנו בכסף במקום עריכת הברית. "חשבתי", סיפר האב, "אכנס עם הסל קל שהתינוק בתוכו, אבקש לעשות פדיון עורלה במקום ברית וכך לפדות את העורלה בכסף במקום בדם. נכון שאין דבר כזה והמצאתי את זה באותו רגע אבל תמיד בימים שלנו ממציאים חוקים וכללים שתואמים לתקופה שלנו ואמרתי לעצמי 'למה לא?'.

"ואם לא יסכימו, מה שהנחתי שיקרה, חשבתי לי שאני פשוט אצא עם הסל קל, אעלה על מונית ואסע לראשון לציון עם התינוק", סיפר.

בהמשך סיפר האב כיצד תוכניתו השתבשה ומסביר כי אין לו טענות נגד המוהל החרדי או הרב קנייבסקי ששימש כסנדק. "אני סומך על המוהל הרב דיאמנט ועל הסנדק הרב חיים קנייבסקי, פשוט אני נגד פגיעה פיזית בתינוק בעניין הברית וזה מה שהפריע לי".

כאמור, האב חטף את בנו בבוקר יום שלישי האחרון מבית כנסת בבני ברק, רגע לפני עריכת הברית. האב סירב בתוקף לאפשר את מילת בנו. למרות ניסיונות השכנוע מחוץ למתחם בית הכנסת הוא נותר בסירובו ועזב את המקום עם בנו מבלי לקיים את טקס ברית המילה.

שעות ספורות לאחר מכן התרצה האב להחזיר את בנו והברית התקיימה כמתוכנן.