אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: istock

שר הפנים, אריה דרעי, הורה הערב (חמישי) על ביטול מעמדו של המחבל האני אבו עמרה, תושב תל שבע אשר נמנה על חברי החוליה שתכננה לבצע פיגוע רב נפגעים באולם אירועים בדרום הארץ.

אבו עמרה, בעל מעמד של תושב ארעי מסוג א/5 מאז שנת 2000 מתוקף היותו נשוי לאזרחית ישראלית. השר דרעי, כאמור, הורה על ביטול מיידי של מעמדו.

דרעי אמר כי ״המצב בו תושבים מנצלים את מעמדם כדי לנסות לבצע פיגוע ולהרוג אזרחים ישראלים, הוא דבר שאני מתכוון להיאבק בו במלוא החומרה וללא פשרות. אנקוט בכל הצעדים והאמצעים על פי חוק נגד אותם מפגעים״.

כאמור, בצהריים הותר לפרסום כי בפעילות של שירות הביטחון הכללי בשיתוף ימ"ר נגב במשטרת ישראל, נעצרו חברי חוליית טרור שעסקו בהכנות לביצוע פיגוע רב נפגעים באולם שמחות בדרום.

בנוסף תיכננה חוליית המחבלים לחטוף חייל לצורכי מיקוח על גופתו.

לפני כחודש נעצר מחמוד יוסף חסין אבו טהא, תושב חאן יונס, שביקש להיכנס לישראל דרך מעבר ארז לצרכי מסחר.

במהלך חקירתו בשב"כ התברר כי אבו טהא עמד בראש התארגנות טרור מטעם הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה, שתכננה לבצע מספר פיגועים. עוד עלה כי מחמוד גויס לפעילות על ידי ואיל סופיאן אבו-טהא, פעיל בכיר של הג'יהאד האיסלאמי המתגורר בעזה, אשר הטיל על מחמוד להקים תשתית צבאית ולהיערך לביצוע הפיגועים.

המחבל שקיבל את ההוראות, לא המתין וגייס עוד שלושה שותפים נוספים למעשיו. אחד מהם, תושב רצועת עזה ששהה בישראל באופן בלתי חוקי, הועסק באולם השמחות שבו תוכנן להתבצע הפיגוע.

לצורך קידום פעילות הטרור ערכו ראש החולייה והעובד באולם סיור מקדים במקום האירוע - שעל פיו גיבשו ושיכללו את תכנית הפיגוע, כדי להגדיל למקסימום את מספר הקרבנות.

במקביל, החל אבו טהא לתכנן גם פיגוע מיקוח שהיה אמור לכלול חטיפה ורצח של חייל צה"ל. הוא קיבל לשם כך אלפי שקלים לצורך שכירת דירה בישראל אליה ימשוך את החייל שם תיכנן לרצוח אותו - לקבור את גופתו באיזור - ולהעביר את חפציו לרצועת עזה כדי לנהל משא ומתן עם ישראל.

כתבי האישום נגד המחבלים הוגשו על ידי פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע.