כפר עוורתא, הלילה
כפר עוורתא, הלילהצילום: רועי חדי

הלילה (שישי) נערכה כניסה מצומצמת לקברו של אלעזר הכהן, בנו של אהרון הכהן בכפר עוורתא שבשומרון. בין המתפללים - מפקד החטיבה המרחבית שומרון אלוף משנה גלעד עמית.

עוורתא מוכר ככפר המרצחים ממנו יצאו בין השאר המחבלים שרצחו את בני משפחת פוגל מאיתמר במיטתם באחד מאירועי הטרור הקשים והמזעזעים שידעה מדינת ישראל.

הכפר טומן בתוכו גם את קברי בניו של אהרון הכהן שהיו ממשיכיו בבית המקדש - אלעזר ואיתמר הצעיר ממנו.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר כי "קברו של אלעזר הכהן כאן בתוך אחד המקומות המרושעים והאפלים בעולם ממנו יצאו מרצחים שרצחו תינוקות במיטתם הוא קרן אור בתוך החושך, ומזכיר לכולנו שהאור קיים כי התקווה תמיד קיימת.

"בכל מקום בו תיגע בארץ ישראל וכמובן ביהודה ושומרון ישנה הוכחה לשייכות הקרקע לעם היהודי. ההוכחה הזו מזכירה לנו עד כמה מגוחך הניסיון של אונסק"ו לנסות למחוק את הקשר הישיר בין הארץ הזו והעם היהודי. לא רק הר הבית, גם בשומרון בתוך כפר מרצחים נורא נמצאת הוכחה לכך שזהו מקום שנכבש מידי העם היהודי ולא להפך. גם הרצח המתועב ביותר לא יצליח להפריך ולפורר את הקשר בין העם היהודי לאדמתו", הוסיף.

עווארתא, הלילה
עווארתא, הלילהצילום: דובר צה"ל

אמש התקיים מפגש בין מפקדי חטיבת שומרון לבין ראשי ההתיישבות באיזור. הנוכחים סעדו בארוחה חגיגית שהתקיימה בסוכה של מפקדת החטיבה.

״הקשר עם ההתיישבות חשוב מאוד ואנו עובדים בשיתוף פעולה עם אנשי המועצה וההתיישבות. אנו קשובים לצרכיהם ונמצאים כאן כדי להגן ולתת ביטחון מלא לתושבים. משתדלים לקיים זאת על הצד הטוב ביותר״, אמר קצין ההגנה המרחבית של החטיבה, רס״ן אליצור טרבלסי.

לילה לפני הכניסה לעוורתא, כוחות החטיבה אבטחו כניסה של מאות מתפללים לקבר יוסף שבשכם. ״כוחותינו עושים הכל כדי לאבטח ולשמור על ביטחון המשתתפים באירוע״, ציין רס״ן טרבלסי.