הרב משה שטרנבוך
הרב משה שטרנבוךצילום: פלאש 90

על רקע הדיווחים על חנויות נוספות הפותחות שעריהן בשבת במתחם התחנה בירושלים, קרא ראב"ד 'העדה החרדית' הרב משה שטרנבוך לבני 'העדה החרדית' לצאת ולהפגין ברחובה של עיר על חילול השבת.

בדרשה שנשא בבית המדרש של קהילת דושינסקי בירושלים, הוא טען כי זו תפקידה של 'העדה החרדית'. בהמשך שוחח עם האדמו"ר מדושינסקי המזוהה עם 'העדה החרדית' ועודדו לשגר תלמידיו להפגין.

"קהילת קודש דושינסקי היא יסוד שעליה מושתת ה'עדה החרדית'...", אמר הרב שטרנבוך ודבריו הובאו באתר החרדי 'חרדים 10'. "לצערינו חילול השבת מתרבה משבוע לשבוע, החנויות בעיר הקודש בירושלים נפתחות בשבת קודש ואין פוצה פה למחות כראוי לכבוד השבת, ומה נענה כשישאלו אותנו למה איננו עושים מספיק בשביל כבוד השבת?".

בדבריו הסביר כי זה מה שמייחד את 'העדה החרדית' על פני הציבור החרדי. "תפקיד העדה החרדית לשמור על גחלת התורה וללחום את מלחמת ה' כדי שהתורה תישמר כפי שקיבלנו אותה, עלינו להמשיך את דרך אבותינו שהיו מוחים על כבוד השבת ולזעוק על חילולי השבת המתרבים בכל מקום ובירושלים עיה"ק – צאו והפגינו!".

"האם התייבשו רגשותינו עד שכבר לא אכפת לנו מהנעשה אצל אחינו הטועים? האם לא אכפת לנו מחילולי השבת ח"ו? מה נענה כאשר הקב"ה ישאל אותנו למה נמנענו מלמחות? זה הרי ביזיון גדול לעצמינו ולבנינו אחרינו אם אנחנו ח"ו 'מתייבשים' עד שכבר לא אכפת לנו ללחום את מלחמת ה'".