טראמפ
טראמפצילום: רויטרס

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית נאם הערב (מוצאי שבת, שעון ישראל) בגטיסברג, פנסילבניה והציג את תכניתו ל-100 הימים הראשונים שלו בבית הלבן אם ייבחר.

"היה צריך למנוע מהילרי קלינטון לרוץ לנשיאות, אבל ה-FBI ומשרד המשפטים מחפים על הפשעים שלה", אמר טראמפ בפתח נאומו, והוסיף על מערכת הבחירות המוטה והמושחתת, לטענתו. "קלינטון לא רצה נגדי, היא רצה נגד השינוי, נגד אזרחי ארצות הברית ונגד המצביעים. מעולם לא רציתי להיות פוליטיקאי, אך לא יכולתי להתבונן יותר מהצד ולראות מדינה בצרה".

בהמשך, התייחס לטענות נגדו מצד נשים לפיהן פגע בהן מינית, "כל אישה שטענה כאלה דברים, שיקרה כדי לפגוע בקמפיין שלי. תביעה תוגש נגד כולן אחרי הבחירות", אמר.

טראמפ התייחס לשני מיליון מהגרים לא-חוקיים המסתובבים ברחבי ארה"ב, "נשעה את ההגירה מאזורי טרור בהם סינון לא יכול להתקיים באופן רגיל. תסתכלו על סוריה, לדוגמה", המשיך טראמפ.

"אנחנו מקבלים אלפי מהגרים אלינו. אין לנו מושג מי הם, מהי עמדתם, מאיפה הם באים - וקלינטון רוצה להעלות את מספרם באלפים. הטרור האיסלאמי הקיצוני נמצא ממש מעבר לפינה. עלינו להיות חכמים וקשוחים. אסור לנו לתת לזה לקרות. הסינון יהיה קפדני, נהיה מאוד זהירים".

בסקר שנערך השבוע על ידי סוכנות הידיעות רויטרס, עלה כי קלינטון מובילה על טראמפ ב-4% בלבד, בעוד בשבוע שלפני כן הוביל ב-7%.