האירוע ברחוב הגיא, ״מוסיפים חיים״
האירוע ברחוב הגיא, ״מוסיפים חיים״צילום: עצמי

נוער העיר העתיקה חנך הערב, ליל הושענא רבה, פינת קפה למאבטחים וכוחות הביטחון במקום הפיגוע בו נרצחו בדיוק לפני שנה הרב נחמיה לביא ואהרון בניטה הי"ד.

הפרוייקט שלקחו על עצמם בני הנוער הגרים בעיר העתיקה, הוא לדאוג ולפנק את כוחות הביטחון באזור, שפועלים במסירות נפש ובסיכון עצמי למען ביטחון העיר העתיקה.

במהלך השנה האחרונה בני הנוער פעלו רבות למען כוחות הביטחון לזכר הנרצחים. מדי שבוע יצאו הנערים והנערות לחגוג ימי הולדת לחיילי מג"ב, ועברו בין הכוחות הפרוסים ברחבי העיר העתיקה לחלוקת קפה, עוגות ופינוקים נוספים.

לאחרונה הם החליטו להגדיל את המיזם, ויצאו בפרוייקט הדסטארט מוצלח בו גייסו כ-50,000 שקלים לשיפוץ חנות, שנמצאת בדיוק במקום הרצח, שתהפוך כאמור לפינה חמה לרווחת כוחות הביטחון.

מיכאל בניטה, אביו של אהרון בניטה שנרצח הגיע לחנוכת הפינה והביע את התרגשותו הרבה: "עבודתם של בני הנוער לא ברורה מאליה, ההקמה של הפינה הזו לא ברורה מאליה. אני שמח שכך מנציחים את זכרם של הרב נחמיה ושל אהרון״.

הדר קצובר, מנוער העיר העתיקה משתפת בתחושותיה "עבדנו מאד קשה על הפינה הזו. זו הדרך שלנו להמשיך את הרב נחמיה לביא, וזו הדרך שלנו להתמודד עם מה שקרה. במקום שבו נגדעו חיים נוסיף טוב! אנחנו מזמינים בהזדמנות זו את כל הציבור לבוא להקפות שניות במוצאי שמחת תורה בשעה 21:00 ברחוב הגיא, בואו לחזק את תושבי העיר העתיקה."

הבת של הרב נחמיה לביא גזרה את הסרט ואח של אהרון בניטה קבע מזוזה באירוע.

האח קובע מזוזה
האח קובע מזוזהצילום: עצמי
הבת גזרה את הסרט
הבת גזרה את הסרט