נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מנכ"לית אונסק"ו אירינה בוקובה הגיבה להחלטת השר נפתלי בנט על השעיית היחסים של ישראל עם ארגון החינוך של האו"ם בעקבות ההחלטה האנטי ישראלית.

המנכ"לית הבהירה במכתבה, כי היא מאמינה בקשר בן 3,500 השנים של העם היהודי לארץ ישראל והבטיחה לפעול נגד פעילות אנטישמית ואנטי-ישראלית.

כזכור, השר בנט המשמש גם כנשיא הועד הישראלי לאונסק"ו, הודיע על השעיית היחסים המקצועיים עם הארגון בעקבות אימוץ החלטה המתכחשת לזיקה היהודית לירושלים ולהר הבית.

במכתבה לשר מבהירה בוקובה כי גם היא חולקת על החלטות הארגון והיא מדגישה את המחויבות שלה ושל המדינות החברות בארגון לפעול "בדרכים המקדמים דו-שיח ושלום".

בין היתר, בוקובה סיפרה על התערוכה 'אנשים, ספר, אדמה: 3,500 של קשרים בין העם היהודי וארץ הקודש' שאורגן בשיתוף אונסק"ו ושהוצג ברחבי העולם.

"המורשת של ירושלים לא ניתנת למחלוקת, ולכל אחת מהקהילות יש זכות להכרה ברורה בהיסטוריה ובזיקה שלהן לעיר," כתבה בוקובה. "אני איתנה באמונתי כי הכחשה או הסתרה של מסורת יהודית, נוצרית או מוסלמית חותרת תחת שלמות האתר ופוגעת בנימוקי היסוד שהפכו את המקום לאתר מורשת עולמי של אונס"קו."

עוד הוסיפה בוקובה, "תן לי להבטיח לך שאני מחויבת לחלוטין לפעול במגוון מאמצים כנגד כל סוגי האנטישמיות, כולל אלא המציירים היסטוריה ותרבות חלקית או מסולפת, כמו גם אלא המחפשים לפעול כנגד קיומה של מדינת ישראל."

המכתב נשלח על רקע הודעת מקסיקו על ביטול תמיכתה במהלך והודעת ראש ממשלת איטליה כי ארצו תתנגד למהלכים עתידיים כאלו, מהלכים שנבעו מהלחץ הישראלי והחלטת השר בנט. אולם, המכתב הגיע לשר ימים אחדים לפני הצבעה על החלטה נוספת של וועדת המורשת של אונסק"ו על ירושלים והר הבית, החלטה שמקודמת על ידי מדינות ערביות ומוסלמיות וששוב תכחיש את ההיסטוריה ותתעלם מהקשר בין אלפי השנים של העם היהודי להר הבית.