שיעורו של הרב לאו. הלילה
שיעורו של הרב לאו. הלילהצילום: דוברות

מאות השתתפו אמש (מוצ"ש) בליל לימוד לרגל יום 'הושענא רבא' במלון שבע הקשתות בהר הזיתים, המקום בו הוקם ארגון אש"ף (בשנת 64').

אירוע זה מצטרף לשורה ארוכה של אירועים בהר הכוללים סיורים, שבתות אירוח וערבי תרבות וכמובן, ההתיישבות היהודית בהר שמקבלת תאוצה בשנים האחרונות.

באירוע השתתפו ומסרו שיעורים לאורך כל הלילה רב העיר ירושלים הרב אריה שטרן; הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו; הרב חגי לונדין, הרב יונה גודמן, ראש ישיבות בני עקיבא הרב חיים דרוקמן ורבים נוספים. בסוף הלילה התקיימה תפילת ותיקין במצפה רחבעם אל מול הר המוריה.

בארגון האירוע לקחו חלק קרן אביה לע"נ אביה גולדברג ז"ל, עיר דוד, מועצת בתי העלמין היהודים בירושלים ובית החושן בהר הזיתים.

חבר מועצת עיריית ירושלים משה ליאון אמר במקום: "כמו שהיו הקפות סביב העיר יריחו ההקפות בהושענא רבא בהר הזיתים נועדו למגר את שונאינו".

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, התייחס בדבריו לטקס הלווייתו של הרב נחמיה לביא הי"ד בו השתתף בדיוק לפני שנה. "בהושענות אמרנו 'הושענא ההרוגה עליך' אבל גם 'חבוקה ודבוקה בך'. חלפה שנה שבה המשיכו לנסות אלה שמנסים לנתק את הקשר שלנו לבורא עולם. אבל הלילה הזה מוכיח שלא הצליחו, לא מצליחים ולא יצליחו. הלילה במקום הזה - זה המקום לבקש. שבמהרה יקום ירחם ציון כי בא מועד ושנזכה שבשנה הבאה בהר הזה יתפנה הרבה מקום בכוחה של התפילה והדבקות בבורא עולם".

מנכ"ל מועצת בתי העלמין היהודים בירושלים, הלל הורביץ, התייחס לאירוע וציין, "האירוע הוא חלק מכל הפעילות הגדולה לחבר מחדש את עם ישראל להר הזיתים. הדרך להחזיר את הביטחון להר ולדרכי העליה אליו זה רק על ידי יצירת תנועה רצופה של עולים יהודים שמגיעים להר הזיתים בכל יום. כדי לייצר את התנועה הזו מועצת בתי העלמין יוזמים בכל חודש אירוע מרכזי גדול שמאפשר לעולים לכאן להגיע בבטחה. אם זה בהילולות לצדיקים ואנשי הרוח הקבורים בהר הזיתים, או אירועי תרבות וזכרון לאנשי שם עם תוכן מחבר למקום, ובכך להרגיל את הציבור להגיע להר הזיתים".