חיפה מול קריית גת הערב
חיפה מול קריית גת הערבצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

שלושה מחזורים בעונת 2016/17 של ליגת העל הישראלית שבכדורסל, ומכבי חיפה ומכבי קריית גת עדיין לא ניצחו העונה. הערב (שני) נפגשו השתיים למשחק במסגרת המחזור השלישי של ליגת העל שבכדורסל, בסיומו אחת יצאה עם הניצחון המיוחל והשניה בדרך למקום האחרון בטבלת ליגת ווינר סל.

הקבוצה מהדרום הפסידה את כל משחקיה הרשמיים העונה, כולל הפסד במפעל הגביע למכבי רעננה הקטנה מהליגה הלאומית, ונראה שמצפה לקבוצה מקריית גת עונה קשה בתחתית טבלת ליגת העל שבכדורסל, אחרי שזו סובלת ממכת פציעות כמו גם מיכולת חלשה של השחקנים הכשירים.

כבר מהפתיחה אפשר היה לראות כי לירוקים מחיפה יש יתרון על הפרקט כשלאחר 10 דקות של משחק הובילו אלה 20:14, בעיקר בזכות רצף של שלשות.

השחקנים בירוק המשיכו לתת את הטון ולשלוט במשחק עם פתיחת הרבע השני כשהגנה חזקה עצרה את המארחים מהדרום על 14 נקודות, לאחר 4 דקות של משחק מפתיחת הרבע.

הפער שעלה להפרש דו ספרתי קוזז בזכות שלשה של מאיור ושני סלים נוספים של טיילור, וחיפה ירדה להפסקת המחצית כשהיא מובילה ביתרון מזערי, 35:31.

משחק הפכפך ברבע השלישי הוריד את שתי הקבוצות לרבע האחרון כשהדרומיים מובילים בנקודה, 51:52.

גם בפתיחת הרבע האחרון המשחק היה שקול, עד ששלשה של פרז ונקודות חשובות של קפטן הירוקים עוז בלייזר הצעיר הביאו לבריחה של הירוקים, ממנה הדרומיים כבר לא הצליחו לחזור.

בסיום, ניצחון ראשון בעונת 2016/17 למכבי חיפה עם 75:69 על מכבי קריית גת שנמצאת כעת במאזן של שלושה הפסדים ו-0 ניצחונות וכשהיא במקום האחרון בטבלת ליגת העל שבכדורסל.