משה איבגי
משה איבגיצילום: Tomer Neuberg/Flash90

חבר השופטים בפסטיבל חיפה החליט להעניק את פרס השחקן הטוב ביותר למשה איבגי, במשותף עם השחקן נורמן עיסא, על משחקו בסרט "מלחמת 90 הדקות".

ההחלטה גררה תגובות נזעמות לאור העובדה שמספר נשים התלוננו בעבר שאיבגי הטריד אותן, לכאורה. נדגיש כי החקירה בעניינו טרם הסתיימה ומדובר בתלונות בלבד שעדיין לא הוכחו.

יו"ר מפלגת מרצ ח''כ זהבה גלאון צייצה הבוקר (שלישי) בטוויטר כי ''הגשת איבגי לפרס משקפת סלחנות וזילות לתלונות עבירות מין. היו הרבה אמנים נבזיים - אפשר לכבד את האמנות, אסור לכבד אותם''.

אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית, אמרה לגלי צה''ל "אני לא מבינה איך אפשר לראות תרבות בעשיית משהו כל כך לא תרבותי, כל כך מגונה. יש תרבות ויש הטרדה מינית.

העולמות האלה לא נפגשים וזה לא רלוונטי. אם הבן אדם חשוד במשהו, לא יתקבל האדם לתפקיד עד שיתבררו החשדות נגדו", הוסיפה סוליציאנו.

מהנהלת פסטיבל הסרטים בחיפה נמסר בתגובה כי "חבר השופטים המקצועי בוחר את הזוכים על פי יכולות המשחק בלבד, כפי שבאו לידי ביטוי בהופעתם בסרט. הנהלות פסטיבלי סרטים בכל העולם אינן מתערבות בהחלטות המקצועיות והעצמאיות של צוותי השיפוט שלהן. ולכן אין מקום שהנהלת פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה תעמיד בספק את ההחלטה המקצועית של חבר השופטים במקרה זה".