כלור ומלח הם אויבי השיער הגדולים ביותר
כלור ומלח הם אויבי השיער הגדולים ביותרצילום: שאטרסטוק

גם אם השיער שלך מכוסה, חשוב לרענן ולטפח אותו על מנת לשמור עליו בריא לאורך השנים.

השיער הוא האזור הראשון שבא במגע עם השמש. תפקידו הביולוגי הוא להגן על הראש, שהוא כידוע אזור חשוב מאוד שצריך הגנה מקסימלית. חשוב לזכור, שהשמש בארץ בתקופת הקיץ חזקה ומזג האוויר לח ויבש. כל אלה יוצרים מצב שבו השיער נפגע ונראה פחות טוב.

כשהשמש באה במגע עם השיער היא מחממת אותו. החימום גורם לתגובה כמו בגיהוץ בגד - בהתחלה הוא מועיל ומחליק את הבגד, אך אם נשאיר את המגהץ חם על הבגד הוא ייחרך ויישרף. כך גם השמש על השיער. חשיפה ממושכת עלולה לשרוף אותו ולתת לו מראה יבש, שביר וחסר ברק.

כלור ומלח הם שני האויבים הגדולים של השיער בקיץ. בכל טבילה במקור מים (בריכה, ים) אחוזי הכלור והמלח הגבוהים פוגעים במבנה הביולוגי של השערה. ריכוז גבוה של כלור ומלח פותח את הקשקשים הזעירים שנמצאים על השערה, ומאפשר לכלור ולמלח להיכנס לתוכה. הכלור והמלח משנים את המבנה הבריא של השיער, ומשאירים אותו יבש ולפעמים אפילו משנים את הגוון שלו (בעיקר לנשים שצובעות את שערן ייתכנו גוונים ירוקים לא רצויים).

צבע, פאנים, החלקות יפניות וברזילאיות ואפילו החלקה במחליק חשמלי – כל אלה מחלישים את השיער ובכך גורמים לו להיות הרבה יותר פגיע ורגיש לתנאי מזה האוויר הקיצי. במקום שהשיער ייראה חיוני ומלא ברק הוא יהיה שביר, שרוף ובעל מראה יבש.

אז איך משקמים את השיער?

לפניכן עשרה טיפים שיעזרו לכן לשקם את השיער ולתת לו מראה בריא ומלא ברק:

1. לאחר כל חפיפה חשוב להשתמש במרכך שיער, ופעם בשבוע להשתמש בנוסף לכך במסיכת הזנה לשיער.

2. חשוב! את המרכך או המסיכה לא מניחים על שורש השערה. עולים מהקצות בעדינות כלפי השורש, כך שריכוז החומר יהיה על הקצוות ולא על השורש, בשונה משמפו. כדאי להשתמש בשמפו עדין לחפיפה יומיומית, ולשים כף שמן זית או שמן שקדים על הקצוות בתום החפיפה.

3. אחרי שבילית כל הקיץ בבריכה ובים קצוות השיער נפגעו, וזו הזדמנות מעולה להתחדש בתספורת. ביקור במספרה וגזירת קצוות שרופים ייתן מראה בריא לכל ימות החורף הקרבים ובאים.

4. אספי את השיער בעיקר בשעות החמות של היום, בין עשר בבוקר לחמש אחר הצהריים, ואת המראה הפזור השאירי לשעות הערב.

5. כובע הוא פריט חשוב מאוד. הוא מבודד את השיער מקרני השמש ונותן לו הגנה מרבית. אמנם הקיץ חלף, אך השמש עדיין חזקה. ובכלל, השמש אינה מועילה ומיטיבה לאורך כל השנה עם הפנים. חשיפת יתר לשמש תפגום בעור ותדגיש קמטוטים ופיגמנטציות.

6. שתי לפחות עשר כוסות מים ביום. שתיית מים מעניקה לשיער מראה בריא.

7. תמיד יש חשק להתחדש, אך חשוב לזכור שהשמש עדיין חזקה בחודשים הללו. לכן כדאי להימנע מפעילות כימית אגרסיבית כמו חמצון השיער והחלקות יפניות. לנשים שצובעות על בסיס קבוע מומלץ בימות הקיץ לעבור לצבע על בסיס צמחי או לשטיפות צבע שמי החמצן בהן לא עולים על 3%.

8. פירות וירקות עשירים בסיבים תזונתיים מחזקים את שורש השערה ומונעים נשירה.

9. אל תייבשי את השיער חזק מדי עם מגבת, אלא טפחי קלות על השיער והשלימי את הייבוש באופן טבעי.

10. לאמיצות מביניכן, בסוף החפיפה העבירו את מצב המים לקר ביותר והעבירו על השיער מים קרים במשך דקה. המים הקרים ממריצים את זרם הדם לקרקפת ומעניקים לשיער מראה מלא ברק.

טיפים לנשים עם כיסוי ראש:

* לנשים שחובשות פאה יש הזדמנות מעולה להיות אופנתיות וקצת לאוורר את הראש. כובעים ומטפחות מכותנה בקלות יכולים להפוך להיות כיסוי ראש מושלם.

* כובעים שעשויים מכותנה מומלצים מאוד, כי הם נותנים לשיער לנשום ומאפשרים לבריזות קיציות להיכנס פנימה ולאוורר את עור הקרקפת. אוורור השיער חשוב כדי לתת לעור הקרקפת לנשום ובכך לחזק את שורש השערה ולמנוע נשירה.

* נסו לתת מנוחה לשיער מסרט נוגד החלקה.

* טיפ נוסף לנשואות: נסו לתת לשיער להתייבש בצורה טבעית בתום החפיפה.

* אין צורך לחפוף כל יום, מספיק שלוש פעמים בשבוע

פורסם ב''פנימה''

לרכישת מנוי