עודד רביבי
עודד רביבימועצת אפרת

מנגנוני הביטחון של הרשות הפלשתינית שיחררו את ארבעה הפלשתינים שנעצרו ביום חמישי שעבר לאחר שביקרו בסוכתו של ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי.

הארבעה שוחררו לאחר התערבות של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי.

ברשות הפלשתינית טענו בתחילה שמדובר בעבירה חמורה של מפגש בין פלשתינים לקציני צבא, שנכחו גם הם באירוע, אך יותר מאוחר שינו את הגרסה וטענו שמדובר בצעד שנועד להגן על אותם פלשתינים.

עודד רביבי אומר לערוץ 7 שהמעצר הפתיע אותו, "יש לנו מערכת יחסים טובה עם השכנים שלנו בואדי ניס והם הביעו רצון לבקר אצלנו בסוכה, למפגש הוזמנו גם תושבים מאפרת ואנשים ממערכת הבטחון.

''החידוש היה שחוץ מתושבי ואדי ניס הגיעו תושבים מאל חאדר, כפר עם עבר עוין, שמערכת היחסים איתם החלה לאחרונה כאשר לצערנו ילדה בת שש נדרסה בשוגג על ידי תושב אפרת. למחרת המפגש נודע לנו שהם זומנו לחקירה ברשות ונעצרו".

בעקבות המעצר נפתח קמפיין תקשורתי שנועד להביא לשחרורם, "כנראה שהיה מישהו בצד השני שלא אהב את המפגש", אמר רביבי, "המפגש הזה בכלל לא היה חסוי כולם נכנסו עם פלאפונים והיו בו למעלה ממאה ועשרה אנשים. לא הזמנו תקשורת כדי לייצר תקשורת בין אישית פתוחה וחמה. כנראה שהתמונות שיצאו עם פלשתינים מצולמים עם קציני צבא יצרה תגובות קשות בצד שלהם".

רביבי מצהיר שהמפגשים ימשכו, "אין לנו ברירה אחרת, אנחנו פה והם פה ואם לא נלמד לחיות אחד עם השני זה לא יהיה טוב לאף אחד. אנחנו מחויבים לעשות הכל כדי לייצר שכנות טובה".