בליל הושענא רבה, בשעה 2:27 הודיעה מכבי ת"א: ארז אדלשטיין בחוץ, רמי הדר עוזרו יחליפו. לתמיד או לא? זו כבר שאלה אחרת.

אחרי הזעזוע שהימם את כל אוהדי הכדורסל בישראל, גם אלה שאינם נמנים על אוהדי מכבי ת"א, הערב (שלישי) כינסה הקבוצה הצהובה את מסיבת העיתונאים המסורתית שלפני משחק היורוליג, כשזו תשחק ביומיים הקרובים שני משחקים במסגרת האירופית - מול גלאטסראיי הטורקית מחר וביום שישי מול ז'לגיריס קובנה הליטאית, קבוצתו של שאראס.

הצהובים כבר ניצלו את מסיבת העיתונאים המסורתית בכדי להציג בפעם הראשונה את מאמנם החדש במקומו של אדלשטיין שפוטר - רמי הדר.

אחרי שני הפסדים למילאנו וריאל מדריד במפעל האירופי, מחר יקוו הצהובים להשיג את ניצחונם הראשון לעונה האירופית, דווקא מול הטורקים שנחשבים יריבה איכותית. אך בזמן שבהנהלת הקבוצה היו רוצים להתעסק ביריבה שממול וההכנות אליה, שם נאלצים שוב ושוב להתמודד עם הודעת הפיטורים ולא פחות מכך - ממינויו של הדר לתפקיד המאמן הראשי.

גם מאמנם החדש הודה כי לא צפה את שעתיד לקרות. "הופתעתי מהפיטורים של ארז ומהפנייה של מכבי תל אביב אלי שאחליף אותו. לא בדרך הזאת רציתי לקבל את התפקיד ולא בזמן הזה, אך לאחר שארז פוטר נדרשתי לקבל החלטה, וקיבלתי אותה תוך שאני מודע להשלכות שלה בכל המובנים".

אדלשטיין לא אהב את העובדה שעוזרו הוא זה שיחליפו בתפקיד. "לא קיבלתי את ברכת הדרך של ארז", אמר הדר שלא התנער מהאחריות למה שעבר על הקבוצה הצהובה עד כה מפתיחת העונה. "באחריות למה שהיה פה עד עכשיו אני נושא בדיוק כמו ארז, אנחנו נמצאים לפני תקופה צפופה של משחקים, עשינו שינויים בהגנה ובהתקפה, אנחנו נתמכים גם על השיטה שארז השאיר פה ונתקדם תוך כדי תנועה. אי אפשר ולא צריך להפוך הכל, ארז השאיר בסיס טוב ונמשיך הלאה. חוסר הניסיון שלי באירופה הוא עובדה".

הדר שטח במסיבת העיתונאים את הדברים עליהם הוא ישים דגש ואת הציפיות שהוא מצפה מסגל השחקנים הקיימים. "בשלב הזה אנחנו צריכים להתרכז בדינמיקה הפנימית של הקבוצה. אני מאוד מקווה שנצליח להעלות את רמת הגנה שלנו והאינטנסיביות. אני מאמין שצריך קודם לשמור ואז לצאת להתקפות מהירות. מאמן צריך לדעת להתמודד בכל מצב את הסגל שיש לו ויש לי סגל יוצא מן הכלל. צריך לעשות את המיטב להתאים את עצמי למה שיש לי".

על היריבה הראשונה שמחכה לו כמאמן ראשי במכבי ת"א במפעל היורוליג היוקרתי אמר הדר כי "ביורוליג אין יריבות נוחות וגלאטסראיי קבוצה עמוקה מוכשרת. עם זאת אני חושב שאנחנו צריכים לנצח את המשחק".

"עברנו ימים לא פשוטים, כספורטאים וכבני אדם", אמר מוקדם יותר היום קפטן הקבוצה גיא פניני. "זה אף פעם לא נעים שמישהו מאבד את העבודה שלו, בטח לא כשזה מישהו שקרוב אליך. אנחנו כשחקנים צריכים להסתכל קדימה, להמשיך בעבודה שלנו ולהתרכז במשחק מחר".

לדברי פניני הוא כלל לא חשב על הפיטורים של מאמנו בנבחרת ישראל ועד לא מזמן בקבוצה, ארז אדלשטיין. "מה שעובר על הקבוצה נשאר ויישאר בינינו השחקנים".

פניני סיפר כי אין מה לצפות ליותר מדי שינויים במשחק מחר מול גלאטסראיי, מאחר שהזמן שניתן לשינויים שכאלה היה קצר בין פיטוריו של אדלשטיין למינויו של עוזרו הדר. "אי אפשר לשנות הרבה ביומיים, אולי רק מספר אלמנטים. בסופו של דבר מה שחשוב זו רוח הקבוצה ואיך נבוא להתמודדות מול גלאטסראיי. כשמאמן מתחלף יש רעש גדול, אבל אנחנו מרוכזים אך ורק בשבוע המטורף שלפנינו. נהיה מפוקסים במשחק ולא במה שמסביב".