אלוף משנה יריב בן עזרא
אלוף משנה יריב בן עזראצילום: ערוץ 7

רכז הביטחון של חברון, יוני בלייכברד, העיד במשפטו של אלאור אזריה ואמר שהתחמק מהבקשות של ההגנה לבוא ולהעיד לטובתו של החייל.

בלייכברד הראה את הודעות הטקסט בהן מבקש ממנו סנגורו של אזריה להעיד. "אתה יכול לסייע בחיסול המח"ט?", נכתב.

עו"ד של אזריה אייל בסרגליק אמר בתגובה: "כמובן שמדובר בטרמינולוגיה שמתייחסת לערעור מהימנות המח"ט ולא בכדי בחר התובע לצטט ציטוט חלקי ביותר מהדברים ומהקשרם".

במהלך עדותו של בלייכברד, העיד כי הבחין במחבל זז: "אני חייב לציין שכל הזירה שם הייתה בלאגן אחד גדול, דבר שאנחנו לא מורגלים אליו. היינו באינספור אירועים, אבל באירוע חבלני עם כמות כזו של מחבלים, לא הייתי, היה שם בלאגן".

"אני מחבר את כוחות מד"א לזירה, אני מנסה לדבר עם חברי צוות הכוננות שיעצרו את התנועה, כי היה חייב לשמור על הציר פתוח. כוחות ההצלה כבר מגיעים, מוודא עם צוותי הכוננות שהם מוכנים לכל אירוע מקביל, או לאירוע הפתעה. מנסה לחלץ את הפצוע כמה שיותר מהר, לא פיזית אלא לדאוג שירחיקו אותו מהזירה תוך טיפול נאות".

"באיזשהו שלב אני מזהה תנועה של אחד המחבלים, אני מתקן את הדיווח שלי שיש מחבל אחד חי, אז יש את הירי ואני מדווח "ירי תקין של כוחותינו" ואז מתחילים לפנות את הזירה, אני עובר ומתחיל לראות שכולם בסדר וממשיך לבדוק שהכל מוכן לצעדה".