משה גפני
משה גפניצילום: יצחק הררי, פלאש 90

על רקע המלצת המשטרה לאפשר לחברי כנסת לעלות להר הבית, יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הוא מבקש ממנו לשמר את ההוראה הקיימת ובשם "מניעת ההתגרות באומות ואי יצירת מתחים מיותרים", כלשונו.

"הר הבית הוא המקום המקודש ביותר לעם היהודי, פותח גפני את מכתבו. "שם התקיימו עבודות בית המקדש, שם הוקרבו הקרבנות, שם היה מקום קודש הקדשים אליו נכנס הכהן הגדול ביום הכיפורים בסילודין".

"מפני חטאינו חרב בית המקדש וקיים חיוב כרת בעליה להר הבית. אנו מתפללים כת העת "ותחזנה עינינו בשובך לציון ברחמים". אי העליה להר היא ההוכחה העמוקה ביותר להשתייכותינו למקום קדוש זה אליו אנוט מכוונים בתפילותינו מכל העולם".

לדברי גפני, העליה להר הבית מהווה חילול הקודש. "לאחרונה התפרסם כי המשטרה (בתנאים מסוימים) ממליצה לאפשר לחברי הכנסת לעלות להר הבית וההחלטה היא בידך. הנני פונה ומבקש ממך לקבל החלטה להמשיך את מניעת העליה להר הבית, הן בנושא המדיני של התייחסות מדינות העולם לאפשר זאת, הן בנושא הביטחוני וההסתה הקיימת ערב כך בעולם המוסלמי ולא רק בו, והעיקר כי אין סיבה לכך, היא לא מגלה ריבונות. להיפך. היא מהווה חילול הקודש במקום הקשור ביותר לעם היהודי והקדוש ביותר עבורו".

את מכתבו חתם במילים, "אדוני ראש הממשלה, הינך יודע למנוע מתחים מיותרים, לא להתגרות באומות העולם בנושא שאין בו צורך, ואני מבקש ממך בשם שותפים רבים שלך אנא אל תאפשר את שינוי המצב בנושא העליה להר הבית מקום מקדשינו".