יתמוך. יעקב ליצמן
יתמוך. יעקב ליצמןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתכוון להביא את נושא פירוק התאגיד לרביזיה בפורום ראשי המפלגות ביום ראשון הקרוב.

הבוקר (חמישי) הבהיר שר הבריאות יעקב ליצמן כי מפלגתו תיאלץ לתמוך ביוזמת נתניהו לסגירת התאגיד הציבורי בגלל ההסכם הקואליציוני המחייב אותה לתמוך ביוזמות שר התקשורת בתחום התקשורת.

"על פי ההסכם הקואליציוני, אנחנו מחויבים לתמוך בהסכם ביוזמות נתניהו בכל ענייני התקשורת", אמר ליצמן בראיון ל"קול חי" והוסיף, "אלמלא ההסכם היינו מתנגדים".

עם זאת יש לציין כי בחינה של ההסכם הקואליציוני מלמדת שהמפלגות מחויבות לתמוך רק ביוזמות חקיקה של הממשלה. הסעיף המדובר בהסכם הקואליציוני מחייב את כל הסיעות להתנגד לכל יוזמת חקיקה ששר התקשורת מתנגד לה, אבל לא לתמוך בכל יוזמה ששר התקשורת תומך בה.

בניגוד לליצמן הבהיר הבוקר השר נפתלי בנט כי לא שינה את עמדתו בנושא התאגיד וכי הבית היהודי יתנגדו להצעת החוק של יו"ר הקואליציה דוד ביטן לפרק את התאגיד, "אנחנו מתנגדים, לא שיניתי את דעתי ואנחנו מתכוונים להצביע נגד החוק הזה, שאגב יעלה לנו כמעט מיליארד שקלים", אמר בנט.

שר הביטחון לשעבר אהוד ברק צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו נגד יוזמת נתניהו, "מה שקורה עם התאגיד הוא ביטוי אחר למצב החרדה המתמיד שנתניהו נמצא בו. זהו מהלך שתוכנן והובל על ידי הממשלה. התפנית שנוצרה במהלך הדרך היא גחמה פחדנית שנובעת מכך שביקורת חופשית עלולה להטריד את ראש הממשלה".

"ראש הממשלה רדוף ומתחבר לצדדים האפלים ביותר בחברה הישראלית כדי להימנע מחקירות כולל על הוצאותיו הפרטיות", הוסיף ברק.

שר הביטחון לשעבר יעלון אמר הבוקר, "אני מקווה ששרי הממשלה יגלו אחריות לאומית ולא יתנו ידם למסע ההזוי של הרס השידור הציבורי, ולניסיונות הפגיעה הנמשכים בחופש הביטוי".