אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: Thinkstock

בין אם אינכם מרוצים מתנועת הגולשים הקיימת לאתר שלכם ובין אם יש לכם אתר חדש שעדיין לא נעשה לו תהליך של קידום אתרים אורגני והוא לא התגלה על ידי מנועי החיפוש ועל ידי הגולשים – יש מה לעשות כדי להביא עוד מבקרים לאתר שלכם.

להלן חמש דוגמאות לדברים פשוטים שכל אחד יכול לעשות ויכולים להקפיץ לכם את התנועה לאתר:

שימוש מושכל ברשתות החברתיות

פייסבוק היא פלטפורמה מצוינת בכל הקשור לחשיפת האתר בפני מבקרים פוטנציאליים, הפצת תכנים מתוכו ושיווק של מוצרים או שירותים. רשתות חברתיות נוספות שכדאי לייצר בהן נוכחות מאסיבית אפקטיבית הן טוויטר (שאמנם פופולרית יותר בחו"ל מאשר בישראל, אולם עדיין לא כדאי להתעלם ממנה), לינקדאין, פינטרסט, גוגל פלוס ועוד.

לדוגמה, בפייסבוק ובלינקדאין ניתן להשתתף בקבוצות דיון הרלוונטיות לתחום שבו עוסק האתר, לשתף בהן תכנים, ליצור קישורים חיצוניים שיובילו אל האתר (דבר שיסייע לא רק להגדלת התנועה לאתר אלא לשיפור דירוגו במנועי החיפוש), וכמובן להגדיל את החשיפה לקהל יעד פוטנציאלי חדש. בטוויטר אפשר לפרסם קישורים לתוכן חדש שעלה לאתר וכן הלאה.

כתיבת תוכן מקצועי

מאמרים מקצועיים בנושאים הקשורים לתחום בו עוסק האתר, אשר מתפרסמים באתרי מאמרים, בפורומים או בבלוגים, הם דרך מצוינת להגדיל תנועת גולשים. מצד אחד בזכות הגולשים שנתקלו בתוכן, חשבו שהוא מעניין או מועיל ורצו לראות מה עוד יש לכם לומר; ומצד שני בזכות קישורים שניתן להוציא מן התוכן הזה אל האתר, הנחשבים בעיני מנועי החיפוש כאיכותיים ומסייעים להעלאת דירוגו בתוצאות החיפוש.

בהקשר זה ראוי להדגיש כי כתיבת התוכן חייבת להיות בעלת ערך משמעותי לקורא. מאמרים נטולי תוכן ממשי נראים מלאכותיים ולא מעוררים עניין להיכנס לאתר, ובמקרה של תוכן שהועתק ממקור אחר קיימת סכנה של קבלת "עונש" מידי גוגל בדמות ירידה בדירוג האתר.

כותרות אטרקטיביות

אם כבר השקעתם בתוכן מקורי, שימושי ובעל ערך אמיתי לגולש, תנו לו כותרת שתתפוס את תשומת הלב של הגולשים כבר מן הרגע הראשון. כותרת חזקה, מסקרנת, דרמטית או מסתורית, יכולה להגדיל באופן משמעותי את החשיפה של המאמר כאשר משתפים אותו ברשתות החברתיות, שכן הגולשים הנתקלים בכותרת שכזו ירצו להמשיך ולקרוא את התוכן.

עם זאת, היזהרו משימוש בקליקבייטים (מלכודות קליקים, כותרות שמנוסחות בסגנון מטעה שמנסה לפתות את הגולש להקליק, אולם התוכן לרוב לא עומד בציפיותיו). קליקבייטים עשויים להיות אפקטיביים בטווח קצר, אולם בטווח ארוך הם עשויים גם לעצבן ולהזיק.

תיוג ושימוש יעיל במילות מפתח

לכל תוכן שנמצא באתר ניתן להוסיף תגיות, תיאורים ונתוני מטא. שילוב של מילות מפתח רלוונטיות יכול להשפיע לחיוב על האופן בו האתר מופיע בתוצאות החיפוש ועל רצונו של הגולש להיכנס לאתר, לכן כדאי לעשות זאת באופן שקול: היעזרו במתכנן מילות המפתח של גוגל כדי להרחיב את מאגר מילות המפתח בהן אתם משתמשים ובצעו אופטימיזציה מתמדת, כדי שכאשר גולשים יקלידו אותן בגוגל הם יוכלו למצוא את האתר שלכם בקלות.

בניית קישורים

ידוע שאחד מגורמי הקידום האורגני ואולי המאתגר ביותר הוא בניית פרופיל קישורים חיצוני בעניין זה הרחבנו במאמר באתר דיגיטאץ כיצד לבנות קישורים חיצוניים התלוי ביכולת חברת קידום אתרים להמציא עבור הלקוחות שלה, רצוי גם לשלב בין לינקים פנימיים באתר ללינקים חיצוניים.

כיצד לבנות פרופיל קישורים חיצוניים

הוסיפו לתוכן שלכם לא רק קישורים פנימיים שמטרתם לסייע לדירוג האתר בגוגל, אלא קישורים שכוונתם באמת ובתמים לעניין את הגולש בתכנים נוספים שנמצאים באתר שלכם. ככל שהגולשים ייחשפו ליותר תכנים מן האתר, כך גדל הסיכוי שהם ירצו לשתף אותם ברשתות החברתיות, לחזור ולבקר באתר בעתיד או לבצע פעולה אחרת, כגון הרשמה לרשימת תפוצה ואפילו קניית מוצר.

לסיכום, קיימות לא מעט דרכים לשפר את ממוצע הכניסות לאתר, ואין זה משנה אם מדובר בבלוג בישול, אתר של משרד עורכי דין או חנות מקוונת של כלי נגינה. בעזרת עבודה נכונה, שקולה ומתמשכת ניתן להגדיל את התנועה וליהנות מהשפעות עקיפות שלה, כגון עליה בדירוג בגוגל, שיפור אחוזי המרה ועוד.