אריה בכרך
אריה בכרךצילום: ערוץ 7

ד"ר אריה בכרך מתייחס בטורו השבועי בערוץ 7 לראיון של שר הביטחון,אביגדור ליברמן, לעיתון הפלסטיני "אל-קודס".

בכרך מדגיש כי הוא אינו רואה עין בעין את הדברים כפי שהציגם שר הביטחון, בעיקר בעניין בניית נמל תעופה בעזה בתמורה להפסקת חפירת המנהרות, "השקט והפסקת בניית המנהרות יקנו רק בהרתעה, תג מחיר ראוי יפסיק את פעולות האיבה ולא שוחד".

בכרך מזכיר את האמירה של ליברמן בראיון, לפיה ישראל אינה זקוקה לאום אל פחם, "דבריו אלו גררו תגובות מעניינות הן מהערבים והן מהשמאל הקיצוני ההזוי. ח"כ יוסף ג'בארין, תושב אום אל פחם, וגורמים אחרים בעירייה תקפו את ליברמן והאשימו אותו בהסתה ובכוונה להעביר את העיר לידי הרשות הפלסטינית".

"שנים רבות טוענים הערבים שממשלות ישראל לדורותיהן הן פשיסטיות ומתנכלות לערבים ומפלות אותם לרעה. עתה, סוף סוף מציע ליברמן לערבים לעבור לשליטת הממשלה הפלסטינית הנאורה. אם כן מדוע זה לא ישמחו ערביי ישראל בהצעתו של ליברמן?", תוהה בכרך.

בהמשך הוא תוקף גם את יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון, "תגובתה ההיסטרית מעלה חשש שחל נתק בינה ובין השכל הישר. 'מדובר בהצעה טרנספרטיבית, זה טרנספר במישור המדיני והתודעתי', אמרה גלאון והוסיפה 'כשליברמן מדבר על החלפת שטחים ללא הסכמתם הוא מדבר על טרנספר לכל דבר'.

"ראשית", אומר בכרך, ''המושג החדש 'טרנספר תודעתי', איני מבין משמעותו. שנית - הקביעה שהדבר נעשה ללא הסכמתם עומדת בניגוד לכל ההצהרות שנשמעות מפי ראשי הקהל הערבי ששבים ואומרים 'אנו פלסטינים'".

לדבריו את התנגדות השמאל והערבים לתכנית חילופי השטחים של ליברמן אפשר להגדיר במשפט אחד: יכול להיות שרוב ערביי ישראל מעדיפים את ביבי על טיבי?