דוד ביטן
דוד ביטןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייענה בשלילה לבקשת תאגיד השידור הציבורי "כאן" לעלות לשידור בינואר הקרוב. כך דווח הערב (חמישי) בחדשות ערוץ 2.

כזכור, התאגיד הודיע השבוע כי ביכולתו לעלות לשידור בראשון בינואר, אך מדובר בבקשה שראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון צריכים לאשר, מה שככל הנראה לא יקרה לפחות בכל הנוגע לנתניהו. לאור הדחייה הצפויה, תחילת השידורים תהיה רק בחודש אפריל.

ביום ראשון תיערך ישיבת ראשי סיעות הקואליציה ונתניהו יעלה שם את הסוגייה. הוא יבקש מראשי הקואליציה לסגור את התאגיד אך צפוי למצוא את עצמו במיעוט.

איש המפתח הוא משה כחלון שמתנגד לסגירת התאגיד, אך הליכוד עשוי לפגוע ביוזמות שלו כגון מס על דירה שלישית ולכן ייתכן כי עמדתו של שר האוצר תשתנה.

יו"ר הקואליציה ח''כ דוד ביטן (הליכוד), ממקדמי ההצעה לסגירת התאגיד, אמר בראיון לערוץ 2 "ברור לנו לגמרי שהתאגיד הזה יהיה שמאל מובהק. ברור לפי ההרכב שלו ולפי מה שהם מדברים".

"הם מינו לראש דסק כלכלי את אמסדטרדם, משהו כזה", הוסיף ביטן בהתייחסות לעיתונאי שאול אמסטרדמסקי. "הוא הוציא ציוץ בזוי נגד ראש הממשלה. אני מראה לכם מה המגמה. לא אכפת לי את מי הם לוקחים אבל הם צריכים לקיים את הוראות החוק במובן הזה שאנשים יבינו שזה שידור ציבורי.

''המנכ"ל והיו"ר קובעים מה שהם רוצים, איזה ארגון שהם רוצים, איזה עובדים שהם רוצים, הכל הם קובעים", מלין ביטן.

לדבריו "התאגיד נחטף על ידי אנשים שהאג'נדה שלהם היא שמאלנית אנטי ממשלתית והם רוצים ליישם את האג'נדה הזו".

על שר האוצר כחלון אמר ח"כ ביטן כי "כחלון מפחד מהתקשרות, זה לא קשור כל כך לגוף התקשורת נגד ראש הממשלה. כל הפוליטיקאים מפחדים מהתקשורת ורוצים אווירה טובה מולם ולכן הם נכנעים מול התקשורת כל הזמן בכל הרפורמות".