שר החקלאות אורי אריאל
שר החקלאות אורי אריאלצילום: אדוה לויט

היום (ראשון) אחר הצהריים תיפתח בירושלים הוועידה הרעיונית הראשונה של מפלגת האיחוד הלאומי.

במפלגה אומרים כי "הוועידה תהווה נקודת ציון בתהליך הגדלת מרכז המפלגה, הרחבת השורות ופנייה לקהלים חדשים". עוד מספרים שם כי בוועידה ישתתפו לראשונה אישי ציבור מהמגזר החרדי הימני, מהפריפריה החברתית ואישי ציבור מסורתיים וחילוניים המזדהים עם ערכי המפלגה.

יו"ר מפלגת הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט ינאם כאורח הכבוד של הוועידה.

במושב הראשון של הוועידה ידונו המשתתפים בריבונות ונורמליזציה ביו"ש ובמעמד השבת הציבורית. במושב השני יעסקו המשתתפים בפריפריה הגאוגרפית והחברתית - מחזון למציאות ובזהות יהודית בצה"ל.

לקראת הוועידה אומר יו"ר המפלגה, השר אורי אריאל: "האיחוד הלאומי מתחדש ופועל להרחבת השורות. הוועידה היא שלב נוסף בתהליך הרחבת מרכז המפלגה ומתן ייצוג ראוי לכל הקבוצות והקהילות בציבור הדתי לאומי וזאת בנוסף לחיבור עם ציבור גדול מסורתי וחילוני המזדהים עם ערכי המפלגה וציבור חרדי המאמין בדרכנו על בסיס הערכים המשותפים של אהבת התורה, העם והארץ. אנו מאמינים שפועלות אלו יחזקו את הרשימה המשותפת של הבית יהודי והאיחוד הלאומי. נפעל בכל הכוח לחזק, להעמיק ולהעצים את האחדות עם הבית היהודי. זהו צו השעה ורצון הציבור ששלח אותנו לכנסת".

מזכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי, אופיר סופר אמר: "הרעיון להקמת הוועידה נוצר מתוך ראיה עמוקה של התהליכים שעוברת המדינה והחברה הישראלית. בשונה מוועידות אחרות של מפלגות, בחרנו לעסוק בוועידה בנושאים אידיאולוגיים ולא בנושאים ביורוקרטיים. אנו רואים לאן פני המדינה ומעוניינים לצרף אלינו קהלים נוספים על מנת להביא לחיזוק לערכים של התיישבות בכל רחבי ארץ ישראל, שמירה על אופייה היהודי של המדינה וחיזוק הפריפריה וצמצום פערים".