היחסים הולכים ומתפתחים. בנימין נתניהו
היחסים הולכים ומתפתחים. בנימין נתניהוצילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח הבוקר (ראשון) את ישיבת הממשלה השבועית בהתייחסות לרעש האדמה העז שפקד את מרכז איטליה.

"באיטליה מתרחשת כרגע רעידת אדמה קשה ביותר. אני מבקש לומר לידידי ראש ממשלת איטליה מתיאור ראנצי, שישראל ערוכה ומוכנה לשלוח סיוע כמיטב יכולתה. אנחנו מקפידים על כוננות גבוהה לאסונות כמו זה שקרה בחניון בתל אביב וגם למקרים של רעידות אדמה. אנחנו ערוכים ומוכנים לעזור לידידינו האיטלקים".

נתניהו הוסיף, "מדינת ישראל מקבלת בברכה את נשיא איטליה שהגיע לכאן אתמול. בעוד שבועיים נשיא ישראל ראובן ריבלין יצא לביקור בהודו – ובמהלך שלושת החודשים הבאים אני אצא לאזרביג'אן, קזאחסטן, סינגפור ואוסטרליה".

לדבריו, "בשלוש מהמדינות זו פעם ראשונה שראש ממשלת ישראל מבקר בהן. בחודש הבא תגיד לכאן משלחת של ממשלת פולין לביקור מול ממשלת ישראל".

"היחסים הבינלאומיים של ישראל הולכים ומתפתחים לאסיה, לאפריקה, לאמריקה הלטינית ולמקומות אחרים", טען נתניהו. "אנחנו מודעים לכך שההתפתחות הזו נובעת מההתעצמות הכלכלית והטכנולוגית של ישראל מחד – והיכולת הביטחונית והמודיעינית שלנו מהצד השני. שני הדברים הללו מאפשרים לנו התפתחות ופריחה ביחסים הבינלאומיים שלנו. אין זה אומר שאנחנו לא מאותגרים בפורומים בינלאומיים כמו שראינו בהחלטות השערורייתיות באונסק"ו וייתכן שיהיה לזה גם המשך מסויים באו"ם".

"אין ספק שגם במוסדות הבינלאומיים וגם בהצבעות השערורייתיות האלה ראינו שינוי. טנזניה וקרואטיה בעצם טירפדו את המעשיות של ההחלטה השנייה – וזו אינדיקציה נוספת לשינוי שמתחולל בנוגע לישראל בעולם – ביחס ישיר לעוצמה של ישראל", קבע ראש הממשלה.