נאום נתניהו בפתח ישיבת מושב החורף

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אחר הצהריים (שני), בפתיחת מושב החורף של הכנסת לאפשרות סגירת תאגיד השידור הציבורי.

"אנחנו נשקם את רשות השידור - ונעשה זאת באחריות כספית", הצהיר נתניהו, תוך שהוא נמנע מלהזכיר את תאגיד השידור הציבורי בנאומו.

בדיון לא נטל חלק שר האוצר משה כחלון, זאת ככל הנראה על רקע המחלוקות הקיימות בינו לבין ראש הממשלה בנוגע לתאגיד השידור.

נתניהו גם התייחס לפעולות הממשלה בנושא עמונה ואמר, "הבוקר ביקשנו מבית המשפט דחיה שהיא חשובה בעיני בנושא עמונה - כדי לטפל בנושא בצורה אחראית".

"אנחנו מטפלים בנושא בצורה מושכלת כמו במקרים אחרים. אנחנו מדינת חוק וכל אחד צריך לזכור זאת. אני מניח שבסופו של יום גם המתיישבים יפעלו באחריות. הם יודעים שלא תהיה ממשלה יותר אוהדת להתיישבות מזו הנוכחית", דברי נתניהו.

ראש הממשלה התייחס גם להערכות שפורסמו בנוגע למצבו של המזרח התיכון שהיו מוטעות.

"נס כלכלי ויציבות לא היו בסוריה. היה כאן אי של יציבות. זה לא בסוריה, זה פה. הפכנו את ישראל למעצמה. לא למעצמת על, אבל קידמנו מאוד את מעמדנו ככוח עולמי בטכנולוגיה, במודיעין, בסייבר, בכלכלה, בהתפלת מים, בחדשנות ובכל דבר", אמר נתניהו.

בפתח דבריו אירעה תקרית, כשראש הממשלה עלה לנאום וחברי הכנסת מהרשימה המשותפת הערבית - נטשו את המליאה במחאה.

מאוחר יותר, ביוזמתה של סיעת ישראל ביתנו החרימו חברי הקואליציה את נאומי הרשימה המשותפת במליאה.

לפני ראש הממשלה, נשא נאום נשיא המדינה ראובן ריבלין שמתח ביקורת חריפה בנוגע להתנהלות נתניהו בנוגע לתאגיד השידור הציבורי.

"מי שבעד שידור ציבורי לא יכול להפוך אותו לשופר. מי שנגד שידור ציבורי, יבוא ויאמר את דרכו באופן ברור. מי שרוצה שידור ציבורי, חייב להבטיח את היותו בלתי מוטה, שהרי כולנו מבינים שעל גלגל הענק הפוליטי פעם אתה למעלה ופעם אתה למטה, העיקר שתישאר על הגלגל. מי שבעד אומנות חופשית ולא מעורבות, לא יכול להחרים קהלים שחושבים אחרת ממנו", דברי ריבלין.