הרכבת לירושלים
הרכבת לירושליםצילום: חזקי עזרא

במשרד התחבורה מעוניינים להרחיב את תוואי הרכבת לירושלים - כך שיעקוף את העיר העתיקה ותהיה לו תחנה קרובה לכותל המערבי.

בדיון שהתקיים בנושא בלשכתו של השר ישראל כ"ץ הוא הינחה את גורמי המקצוע לפעול באופן דחוף כדי לקדם את תכנון התוואי המוארך.

לשם ביצוע העבודות יש צורך בחפירת מנהרות נוספות בהמשך לזו הקיימת כיום מתחת לבנייני האומה בעיר.

על פי ההערכות, הדבר עשוי להפחית את העומס על תחנת בנייני האומה - ולאפשר לתלמידים ולקבוצות להגיע ממרכז הארץ לכותל - ללא צורך באוטובוסים.

ראוי לציין שפרוייקט הרכבת לירושלים אמור להסתיים לקראת סוף שנת 2017 - וחודשים ספורים אחר כך היא אמורה להתחיל בפעילותה. הרכבת אמורה להגיע במסלול זה מתל אביב לירושלים בתוך 28 דקות.

על פי התכנון יפעלו שלוש רכבות בכל שעה משעות השיא בשני הכיוונים.

במקביל לעבודות אלה, יש רצון במשרד התחבורה להאריך את קווי הרכבת הקלה בירושלים צפונה ודרומה - לכיוון נווה יעקב ובית החולים הדסה עין כרם - בהתאמה.