לבקשת התלמידים: בי"ס לזכר אורי אורבך

מאות בני אדם, ביניהם שר החינוך נפתלי בנט וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן חנכו היום (שלישי) את בית הספר היסודי החדש ביישוב לשם-עלי זהב שנקרא על שמו של השר אורי אורבך ז"ל.

מאות תלמידי בית הספר קיבלו החלטה בהצבעה דמוקרטית - לקרוא לבית הספר על שם השר שאף שהיה השר לענייני גמלאים, היה ידוע בכתיבתו ואהבתו לילדים.

מי שהציעה את השם "אורים" על שם השר אורי אורבך היתה התלמידה דורון שטרן מכיתה ג', שהסבירה את בחירתה: "אני אוהבת לקרוא את הסיפורים שלו הוא גם הקים את העיתון אותיות שאני אוהבת וגם נפטר השנה. חשבתי שיהיה מתאים לקרוא לבית הספר על שמו".

דורון הקטנה התכבדה בהסרת הלוט מעל שלט בית הספר יחד עם שר החינוך, ראש מועצת שומרון דגן ומיכל אורבך, רעייתו של אורי ז''ל.

השר בנט אמר באירוע, "מורשתו של אורי אורבך - ערכים של ציונות חסרת פשרות ויהדות נפלאה לצד עדינות ודרך ארץ - נכנסה לליבם של כל הילדים, שנחשפו לספריו לילדים ולעיתון הילדים 'אותיות' שייסד, וכעת גם לילדי בית הספר החדש, 'אורים. מורשתו של אורי היא לדורות, ואין אמונה יותר גדולה מלבנות בתי ספר בשומרון, שאנו נטועים באדמתה, ולחנך פה דורות של ילדים, שיחנכו פה גם את ילדיהם. אני מרגיש שזו זכות גדולה".

יוסי דגן הוסיף כי "השר אורי אורבך אהב את השומרון ואת ילדי השומרון ומרגש לראות שהם מחזירים לו אהבה". הוא ביקש מהשר לפעול במלוא המרץ כדי שלא יהיו עוד ילדים בשומרון הנאלצים ללמוד במבנים יבילים, "רק בשל פוליטיקה שאין לה שום קשר לצרכיו של ילד ולזכויותיו".

מיכל אורבך סיפרה כי המחווה מרגשת אותה מאוד והודתה לילדה דורון שטרן שהציעה את השם לבית הספר.