''איראן זה כאן? בואו נעשה סדר''

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) המחייבת ספקי אינטרנט לספק לכל מנוייו שירות יעיל לסינון של אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט. החובה לספק שירות סינון לא תחול אם המנוי ביקש להימנע מהשירות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "בשנים האחרונות יש גידול ניכר במספר הדיווחים אודות קטינים שנפגעו מחשיפה לתכנים מיניים ופוגעניים ברשת האינטרנט. מאות מחקרים בארץ ובעולם מתעדים ובוחנים את הפגיעות השונות שנגרמות כתוצאה מהחשיפה לאותם תכנים ואת השפעותיהן לטווח הארוך.

"בדיונים שהתקיימו בנושא עלה כי 60% מהילדים בישראל בגילאים תשע עד חמש-עשרה גולשים באתרים פורנוגרפיים. עוד עולה כי לכ-47% מהילדים בישראל באותם גילאים יש בחדרם הפרטי מחשב, שבאמצעותו הם גולשים באינטרנט, כך שהסכנה ליפול קורבן לפדופילים גדלה משמעותית בשל העדר פיקוח מצד ההורים", נכתב.

ח"כ מועלם רפאלי השיבה לטענות המתנגדים לחוק. ''שמעתי את כל הטענות שנשמעו השבוע נגד החוק על כך שאיראן זה כאן. בואו נעשה סדר למען כל 'לוחמי החופש'. ההצעה קובעת שכאשר צרכן מתקשר עם ספקית אינטרנט יודיעו לו במסרון ומייל שיש לו אפשרות לקבל חינם אינטרנט מסונן''.

לדבריה, ''לא היינו צריכים את ההצעה הזו אם ספקיות האינטרנט היו עושות את מה שהן ממילא מחוייבות. הנוסח של ההצעה רוכך. אף אחד לא סוגר את האינטרנט ולא עושה כאן רשימות שחורות. אל תספרו לעצמכם סיפורים, תתמודדו עם העובדות''.

מועלם הבטיחה, ''אני אמשיך להילחם כי הרשת מלאה בתכנים שכולנו היינו שמחים שהילדים והנוער שלנו לא ייחשפו אליהם. היום לילד יותר קל לצרוך פורנוגרפיה מלקנות ארטיק במכולת. לוחמי החופש האמת היא שאתם עבדים של ספקיות האינטרנט. למה בממיר בטלוויזיה זה לא מפריע לאף אחד שצריך לבקש לפתוח את האתרים הפורנוגרפיים?".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) הסבירה את התנגדותה לחוק. ''מי שמכיר אותי לא יכול לחשוד בי שאני לא נלחמת בפורנוגרפיה אבל ההצעה הזו היא כללית מידי ופוגעת באופן רחב בחופש הפרט. ההצעה לא מדברת על פורנוגרפיה אלא על אתרים פוגעניים.

''מחר יהיה שר תקשורת שיחליט שאתר הלהט"ב הוא אתר פוגעני וככה יתחילו רשימות שחורות. המאבק בפורנוגרפיה צריך להיות בעיקר חינוכי", טענה.