הרב רבינוביץ'
הרב רבינוביץ'צילום: פלאש 90

רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ' השתתף היום (שלישי) בסיור של ועדת הפנים ברחבת הכותל המערבי ובדיון שהתקיים לאחר מכן בנושא ''מתווה הכותל''.

נזכיר כי המתווה אושר בממשלה בינואר האחרון, ולפיו תוכשר רחבת תפילה בחלקו הדרומי של הכותל, מצפון לקשת רובינסון ומדרום לשער המוגרבים. ברחבה יתקיימו תפילות מעורבות של גברים ונשים ללא מחיצה. המתווה שאושר לא מיושם בשל התנגדות הסיעות החרדיות.

הרב רבינוביץ' אמר לח''כים כי "עזרת ישראל" בסמוך לרחבת הכותל המערבי היא ריקה רוב הזמן והרפורמים אינם פוקדים אותה. "אתר הכותל המערבי הפך לאתר הפגנות, זה לא ויכוח דתי ויש אנשים שמנסים כל ראש חודש לייצר גימיק כדי לעשות רעש".

רב הכותל מחה על ''תהלוכת ספרי התורה'' שקיימו הרפורמים בשבוע שעבר. ''האירוע היה מצער ואני מקווה שלא יקרה יותר. אני המבוגר האחראי היחיד שמנסה לנהל את מה שקורה בכותל מול קבוצות קיצוניות שמנסות להבעיר את שנאת החינם. הגיע הזמן שכולם יקחו פסק זמן והתנועות (הרפורמיות) ונשות הכותל יחליטו לעשות את מנהגן במקום אחר כדי להחזיר את הכותל לשפיות ולאהבת חינם".

ח''כ תמר זנדברג (מרצ) התפרצה לדברי הרב רבינוביץ': ''הדברים שלך לא צריכים להישמע. הדברים של רב הכותל לא ממלכתיים ולא מייצגים". יו"ר הוועדה ח''כ דודי אמסלם (הליכוד) השיב לה ''אל תגידי לרב הכותל מה להגיד. תפסיקו להשתלט בשם חופש הביטוי. תפסיקו כבר עם האלימות המילולית".