ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

המטה הלאומי לדיור יתמוך ב'חוק פיצול דירות' להשכרה של יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח״כ ישראל אייכלר – כך הבהיר ראש המטה אביגדור יצחקי במהלך פגישה שקיים עמו מציע החוק.

בפגישה שהתקיימה אמש (שלישי) במשרד האוצר ציין אייכלר כי גם שר האוצר משה כחלון תמך בשעתו בחוק המוצע עד שקמה התנגדות מצד כמה ראשי רשויות גדולות.

"רבים מראשי הערים רואים ברכה בשחרור אלפי דירות להשכרה והורדת המחירים", אמר אייכלר והוסיף כי "הדבר יצעיר שכונות של קשישים שחיים בדירות גדולות ומבקשים להשכיר את חלקם לצעירים".

מנגד, טען כי התנגדותם של ראשי ערים בלמה את קידום הצעת החוק. "יש ראשי ערים שאינם רוצים 'להעמיס' תושבים צעירים וילדים על תשתיות העיריה. התנגדותם תקעה את הצעת החוק יותר משנה. עכשיו תהיה פריצת מחסום קשה ותביא בשורה לרבבות זוגות צעירים חסרי דיור".

בענין תכנית תמ״א 38 להוספת חדרי בטחון וחיזוק בנינים קיימים, פרש יו"ר הועדה לפניות הציבור את הבעיות הביורוקרטיות שעלו בדיוני הועדה. "אלה תוקעים את התכנית ומכשילים רבבות דיירים המבקשים להרחיב דירתם ולחזק המבנים שלהם".

אייכלר טען עוד כי "דת הביורוקרטיה", כלשונו, השולטת בכל רשויות השלטון, מביאה לטרפוד כל התכניות לבינוי ולפתרון מצוקת הדיור.

הוא בירך על נכונותו של שר האוצר ומטה הדיור הלאומי לקדם את צרכי הדיור של הציבור החרדי בתוך שאר אזרחי הארץ. "המציאות בשטח תוכיח את כוונות הממשלה שלא תהיה בבחינת 'שכר שיחה נאה', אלא פתרונות מצוקת הדיור הזועקת לשמים".

היום אישרה מליאת הכנסת בקריאה טרומית את הצעת חוק התכנון והבנייה המעניקה הקלות לפיצול דירות של חבר הכנסת אלי כהן.

על פי ההצעה, ייקבע בהוראת שעה כי ועדה מקומית תיתן הקלה בנוגע למגבלה שנקבעה בתכנית לגבי מספר יחידות הדיור בבניין, בדרך של פיצול דירה קיימת - ובלבד שמתקיימים התנאים המפורטים בהצעה, לרבות תנאים הנוגעים לשטח יחידות הדיור שיתווספו לבניין.

עוד מוצע לקבוע פטור בגין תשלום היטל השבחה על השבחה במקרקעין הנובעת מפיצול דירה קיימת שנעשה על פי הוראות החוק.