לשכת גיוס. ארכיון
לשכת גיוס. ארכיוןפלאש 90

צעירה חרדית מאשדוד, תלמידה בסמינר החרדי "בית יעקב", נעצר השבוע בלשכת הגיוס באשמה של השתמטות משירות צבאי.

הרב טוביה שולזינגר, ממובילי המאבק נגד גיוס חרדים אומר לערוץ 7 "כנראה שהסיפור של גיוס חרדים לא מסתיים בבחורי ישיבה ועכשיו מתחילים גם עם בנות חרדיות. יש מגמה להקשות על בנות חרדיות שרוצות לקבל דיחוי, עד היום היה מגיע לסמינר עו"ד שהחתים את הבנות על מסמכים ושולח ללשכת הגיוס, היום הבנות צריכות להגיע ללשכת הגיוס ושם מערימים עליהן קשיים".

הוא מעריך שככל הנראה הצעירה בת ה-19 לא מילאה את הטפסים כראוי ולכן נעצרה. "כולם מבינים שמדובר כאן בבת חרדית, מישהו אולי ניסה להכשיל אותה ולגרום לה להתגייס. זה דבר חמור שבת מסמינר בית יעקב נעצרת בכלא 6.

"אין שאלה שעל פי חוק, בת שמצהירה שהיא שומרת שבת ואוכלת כשר מקבלת דיחוי אבל יש כאן מגמה לגרום לכך שבנות חרדיות ישרתו בצבא כמו שאצל הדתיים לאומיים יש מגמה כזאת של גיוס בנות לצה"ל", מוסיף הרב שולזינגר.

הפגנה בכיכר השבת בעקבות המעצר

הרב הזכיר כי ''החזון איש וכל גדולי הדור כבר הזהירו לפני יותר משישים שנה שגיוס בנות לצה"ל זה 'ייהרג ואל יעבור', אנחנו נצא לרחובות ונבעיר את ארץ ישראל. אם בסיפור של האם המרעיבה ירושלים בערה מה שהולך להיות כאן זה אם כל המערכות".

"העדה החרדית והגאון הרב אויערבך מעורבים בזה, פשוט קשה לעלות על המחשבה שבת חרדית נמצאת עכשיו בכלא 6 והידיעה המרעישה הזאת מתפשטת כמו אש בשדה קוצים", מספר הרב שולזינגר.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה, "מדובר במלש״בית שלא שיתפה פעולה עם רשויות הגיוס לאחר שנקראה להגיע לצו ראשון מספר פעמים. משלא הגיעה נקבע לה תאריך גיוס. כחודש לפני מועד גיוסה הגישה לראשונה ובאיחור תצהיר דת, אשר נבחן והוחלט כי בשל חוסר שיתוף הפעולה עם רשויות הגיוס תאריך גיוסה נשאר בעינו. הנ"ל נשפטה בגין השתמטות של שלושה חודשים''.

נציין כי הצעירה החרדית צפויה להשתחרר מהכלא הצבאי ביום ראשון הקרוב.