כרמיאל
כרמיאלצילום: יעקב כהן, פלאש 90

עיריית כרמיאל ביטלה השבוע את הקרנת הסרט "ג'נקשן 48" במתנ"ס בעיר בעקבות פנייה של סגן ראש העיר מטעם הבית היהודי, רותם ינאי שטען כי מדובר בסרט עוין למדינת ישראל ולצה"ל.

הסרט שיצרו הבמאי אודי אלוני והראפר תאמר נפאר, מספר על שני נאהבים צעירים המנסים לפלס את דרכם ב"גטו הפלסטיני" של לוד תחת "הדיכוי הישראלי" לפי הגדרת יוצרי הסרט.

רותם ינאי, סגן ראש העיר כרמיאל, מדגיש בראיון לערוץ 7 שהוא לא יאפשר לארגוני השמאל הקיצוני לייצר אג'נדה חדשה בעיר, "ארגוני השמאל קיימו כאן כנס מתחת לרדאר שעסק בחיים משותפים ביישובים מעורבים תוך רמיזה שכרמיאל היא עיר מעורבת.

"ואני אומר כאן - כרמיאל לא תהיה עיר מעורבת. כרמיאל נולדה לפני 51 שנה כדי לייהד את הגליל, לא באנו לגרש אף אחד ואנחנו חיים בדו קיום נפלא עם הכפרים הערבים מסביב אבל כרמיאל לא עיר מעורבת. לצערי ארגוני השמאל מנסים בכל דרך להפוך את כרמיאל לשדה המאבק שלהם. אנחנו לא נאפשר זאת".

ינאי מבטיח כי סרטים כדוגמת ''ג'נקשן 48'' לא יוצגו בכרמיאל, "סרט של יוצר שפוגע במדינת ישראל ובחיילי צה"ל וקראתי על הסרט ושמעתי גם ביקורות. היוצר של הסרט דיבר בפסטיבל ברלין על מדינת ישראל הפשיסטית ועל חיילי צה"ל שפוגעים בתושבים הערבים.

"אנחנו בעד דו קיום עם ערבים ועם הכפרים מסביב, אבל אותם ארגוני שמאל מנסים לייצר כאן דה לגיטימציה לצה"ל ומדינת ישראל, לכנס הזה הם הזמינו רק ערבים ואנשי שמאל קיצוני".

ינאי מוסיף, "לא ניתן לקיצוניים להפוך עיר שקטה לשדה המאבק שלהם. כמו שאין מקום לארגוני ימין קיצוני כך אין מקום לאודי אלוני, לקרן החדשה ולשתיל, שני צדדים שמסבים נזק למדינת ישראל. כרמיאל מעולם לא הייתה ולעולם לא תהיה ישוב מעורב. נקדם את השלום בין העמים דרך החיים עצמם, כפי שאנחנו עושים, ולא דרך הכפשה של מדינת ישראל בארץ ובעולם.

"אמשיך לפעול נגד הסרט ויצירותיו של איש קיצוני שעושה הכול כדי להכפיש את מדינתנו בעולם. הוא גם משתמש בכספנו ליצירותיו וגם מצהיר שהוא לא נאמן למדינה. אני כן בעד המדינה ובעד חיילי צה"ל".

שי גליק, מנכ"ל ארגון ''בצלמו'' שפעל אף הוא לביטול הקרנת הסרט, ברך את ראש עיריית כרמיאל ואמר שהוא מקווה שביטול הקרנת הסרט תהיה קריאת כיוון לכך שלא נממן יותר תרבות שמסיתה נגד המדינה וצה"ל. "אנחנו בעד דו קיום אבל לא בעד הסתה וחרמות מבית היוצרים של סרט זה", הוסיף גליק.