הרב עובדיה יוסף
הרב עובדיה יוסףצילום: פלאש 90

חבר הכנסת לשעבר ניסים זאב שוחח עם ערוץ 7 במלאת שלוש שנים לפטירתו של הרב עובדיה יוסף זצ''ל, וסיפר על ההתמודדות היומיומית עם חסרונו של הרב יוסף, מנהיגה הרוחני של ש"ס מאז הקמתה.

"זכיתי להכיר את מרן כבר כילד בן 10", מגלה זאב, ''סבתא שלי שלחה אותי להביא ממנו אתרוג לברך בסוכות, הוא התנה איתי שהיא לא תברך כי דעת הספרדים שזו מצוות עשה שהזמן גרמא ונשים פטורות וכך היה באמת.

''כשהייתי נער בן 15 נבחנתי אצלו על מסכתות, ויותר מאוחר בשחיטה, איסור והיתר, והוסמכתי על ידו והוא זה שיותר מאוחר קידש אותי ואת ילדיי", סיפר.

הוא נזכר היטב ביום בו פנה אל הרב עובדיה יוסף כדי להקים את תנועת ש"ס, "פניתי למרן כשהיה עדיין הראשון לציון. בתחילה הוא אמר לי שהוא לא יכול כי הוא היה באמצע הכהונה, אבל לאחר שפרש הוא נתן לי בכתב ידו את מכתב התמיכה וכאן נפרצה הדרך להקמת התנועה ולאחר מכן הצטרפו גדולי ישראל וכך קמה לה תנועת ש"ס שהייתה לתפארת".

לדבריו הרב עובדיה היה הממשיך הטבעי של רבי יוסף קארו, מחבר השולחן ערוך. "מיוסף עד יוסף לא קם כיוסף. מי ששמע וזכה להיות בשיעוריו ראה מה היכולת שלו, ההשפעה שלו, המתיקות שלו, מרן היה מדבר אל העם, וכולם היו צמאים לשמוע את דבריו.

"זכיתי להיות 50 שנה במחיצתו ובכל מוצאי שבת נכנסנו אליו לשמוע את דברי ההלכה, גם כסגן ראש עיריית ירושלים ויותר מ-32 שנה כחבר כנסת. בכל שבוע סרנו למעונו לשמוע את דבר התורה".

ניסים זאב אומר שהדור נשאר יתום בלי מנהיג, כלשונו. "בשבוע האחרון לחייו הוא חזר כמה פעמים על ההלכה של פסיק רישא ולא ימות, אחרי שהוא נפטר הבנו שהוא רמז שלמרות פטירתו התורה שלו תמשיך לחיות. כל קהילות הספרדים בארץ ובעולם כולם הולכות אחרי פסיקותיו.

"מרן נשא את הדגל, כולם הכירו אותו, הוא היה המרא דאתרא של כל בני הגולה ועד היום זה כך. כשהוא הלך הדור הזה איבד את מנהיגו והדור הזה הוא כבר לא אותו דור, לא ברמה של רוחניות ולא בידיעות של התורה, כשהוא היה איתנו היה לאן לפנות. עכשיו אנחנו דור יתום".

קבלת עול מלכות שמיים בהלוויה
הלווית הרב עובדיה יוסף