ארצות הברית
ארצות הבריתTomer Neuberg/FLASH90

שכר מצווה | מרדכי שפירא | חדשיר

אם סין היא יבואנית הפלסטיק העולמית, פרס מגלגלת השטיחים הבלעדית של הגלובוס ומהודו באים התבלינים הישר אל המטבח די בכל אתר ואתר, אז ארצות הברית היא היצרנית הגדולה ביותר של מוזיקת ההמונים הגלובלית.

כמעט כל שם של אמן בינלאומי שיעלה לכם לראש - כזה שמגיע מטקס פרסי הגראמי, דרך 'החמים' ביוטיוב ועד לראש הפלייליסט בגלגל"צ (שלנו ושל כל מדינה אחרת), הוא אמריקאי כלשהו.

גם המוזיקה החסידית ממליכה את מלכיה בארצות הברית.

יעקב שוואקי מכירים? יופי. אברהם פריד? כל הכבוד! מרדכי בן דוד, ליפא שמלצר, יוסי גרין? מקסים.

אבל יש כמה משם הנחשבים עדיין לחצי אלמונים כאן בישראל. אז בזמן שכולם מתקשקשים על דמוקרטים ורפובליקנים – קבלו כמה מהמדהימים ומהבולטים בדור הצעיר והמבטיח שמעבר לים.

הראשון, מרדכי שפירא, הגיע אליי בטעות דרך חבר ששלח לי קישור לשיר הבא בווצאפ. מאז ויתרתי על כל החברים הגויים מגלגל"צ והתמכרתי ל'שכר מצווה':

Celebrate | היום השמיני | חדשיר

מאז ההצלחה חסרת התקדים של הלהיט חוצה המגזרים והכיפות – 'יאלילי' – האחים החב"דיים לבית מרקוס, הלא הם להקת 'היום השמיני', עושים הכל כדי לא לצאת לנו מהראש.

להיט אחרי להיט, קליפים מושקעים, המון קצב, אין סוף שיק והכל ארוז בצבעוניות עם סרט מסתלסל, ישר לעגלת המתנות בכניסה לארון השירים היהודי.

כך גם בשיר הרחבות הבא, שמצליח להעביר לאזניים טון של אנרגיות אפילו, לא להאמין, דרך הרמקולים הרעועים של המחשב שלי:

פתחי לי | שמחה ליינר | שיר

נסיים במשהו רגוע.

עוד מתחילת הדרך, שמחה ליינר הוגדר כ'היורש של יעקב שוואקי'. אולי כי האיש שמאחוריו קרוי 'יוחי בריסקמן', במקרה או שלא, בדיוק כמו שמו של מי שהביא את שוואקי לעולמנו – 'יוחי בריסקמן'.

לפני כשלוש שנים, עם צאת אלבום הבכורה של שמחה, חרשתי את האלבום הלוך ונסוע. בשלב מסוים החרישה עשתה את שלה ונתיבים נתיבים של חריטות גרמו לליינר, אחרי כמה חודשים טובים של שירה נקייה וטהורה, להתחיל לזייף.

את האלבום השארתי בצד אבל דווקא הערב הוא קפץ לי מהיוטיוב, ועוד עם השיר שלו שאני הכי אוהב – 'פתחי לי'. יש מנהיג לבירה!

בחירות טובות!