חנוכת מרכז הצעירים בבנימין
חנוכת מרכז הצעירים בבנימיןצילום: מתנ"ס בנימין

צעירים רבים המתגוררים ביישובי בנימין מתמודדים לאחר הצבא או השירות הלאומי בחיפוש אחר מקום לימודים, עבודה ומקום מגורים.

מועצת בנימין פתחה עבורם בית חם שיעזור ויכוון אותם בנושאי כלכלה, תעסוקה, לימודים ובעיקר תרבות ופנאי.

שי מימון ממתנ"ס מטה בנימין מספר על פתיחת המרכז המיועד לצעירים מגיל 18 ומעלה הגרים באחד מיישובי בנימין.

"לאחר חשיבה ארוכה בשנה האחרונה ומתוך הבנה שיש המון צעירים בבנימין המתעסקים בהתמודדויות החיים שיש לחברה צעירים, הקמנו את המרכז כדי להיות בית חם עבורם", מציין שי.

בחנוכת המרכז נהנו הצעירים מבירה איכותית, אווירה טובה והופעה מלאת שמחה וריקודים של להקת התקווה 6.

אבי רואה ראש מועצת בנימין אמר לצעירים, "אתם דור ההמשך של ההתיישבות מבחינתנו ואנחנו מעבירים לכם את השרביט כדי להמשיך לנהל, לארגן, לפתח, לא רק כאן בחבל בנימין, אלא להציג את רוח ולייצג את רוח בנימין בכל רחבי מדינת ישראל. בגליל, בנגב, וגם ביהודה ושומרון".

מימון, מנהל המרכז מציין כי המטרה היא להגיע לכל יישובי בנימין, "פתיחה זו היא התחלת הדרך והזדמנות להגיד לכולם שיש לנו אוזן קשבת ולב פתוח לשמוע את כל מי שרוצה לבוא להציע, להעיר ולהוביל מהלך".

"אנחנו בפתחה של תכנית חברתית לראות איך צעירי בנימין תורמים ומתחברים לבנימין בכל מיני תחומים כמו התנדבויות ועזרה הדדית", מוסיף שי ומספר כי "בהמשך יבואו ליד ביטוי תכניות נוספות של קורסי פסיכומטרי, סדנאות ותכניות למען יזמים צעירים".

לסיום הוא אומר כי "השמיים הם הגבול, אנחנו פותחים את הדלת לכולם. לאירוע הפתיחה הגיעו המון אנשים וצעירים שהראו שיש המון כוח לצעירי בנימין, וככל שנהיה יותר ביחד ונתמיד בפעילות המשותפת, הכוח לשנות יגדל וההשפעה והמשמעות שתהיה למרכז צעירים תגדל".