כנס על הר הבית בכנסת
כנס על הר הבית בכנסתצילום: חזקי ברוך

במשכן הכנסת נערך בצהריים (שני) כנס לחיזוק העליה להר הבית במעמד היו"ר יולי אדלשטיין, שרים וחברי כנסת, רבנים ואישי ציבור נוספים.

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, קרא לממשלה לאמץ את התקנות שיזם להסדרת תפילת יהודים בהר הבית. "בתפקידי הקודם כסגן שר הדתות, הכנתי תקנות המסדירות תפילת יהודים בהר הבית. הן מסדירות את המקום ואת האופן שבו יהודים יכולים להתפלל להר הבית. על ממשלת ישראל לאמץ את התקנות בהקדם האפשרי".

לדבריו "לא ייתכן שלכל בני הדתות בעולם מותר לעלות להר הבית ולהתפלל שם כאוות נפשם, ורק לנו היהודים, שזהו המקום המקודש לנו ביותר, אסור להתפלל שם".

"למרות שאני באופן אישי איני עולה להר הבית, כמצוות רבותיי, אני תומך בכל מי ששומע בקול רבותיו ועולה להר הבית. חייבים להסדיר את תפילת היהודים בהר הבית וככל שהדבר ייעשה מוקדם יותר, ייטב לכולנו", סיכם סגן השר.

השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת, זאב אלקין אמר בכנס "אם אפילו ירי לא הצליח לעצור את יהודה, אונסק"ו לא יצליח לעצור את תנועת העליה הנפלאה של יהודים להר הבית. זה אחד הנושאים שבהם הציבור מחייב את הממשלה לעבוד ואני מברך על כך".

השר אורי אריאל קרא לפתיחת שערי הר הבית למבקרים יהודים "אומר בפה מלא לראש הממשלה - פתח את שערי הר הבית. די לחרפה ולעליבות. פתח את כל השערים, לא רק את שער הלל".

יו"ר הכנסת אדלשטיין בכנס הר הבית

יו"ר הכנסת אדלשטיין אמר בכנס כי חתם על הקמת שדולה בראשות ח"כ יהודה גליק לחיזוק הקשר היהודי להר הבית. "לך, יהודה, תהיה משימה לא פשוטה", ציין אדלשטיין.

"הר הבית המקום הקדוש ביותר לעם היהודי", אמר השר לביטחון פנים גלעד ארדן והוסיף כי, "הסטטוס קוו בהר הבית כיום מקפח את העם היהודי. אני יודע שיש לנו עדיין מה לשפר ובמה להשתפר".

צילום: חזקי ברוך
צילום: חזקי ברוך