"לא יכול לעבור את שבעת הרקיעים"

עובדי רדיו 'קול ברמה' הגיעו היום (שני) עם מנכ"ל הרדיו אריאל דרעי לניחום אבלים בביתו של הרב דוד גרוסמן במגדל העמק.

במהלך הביקור סיפר הרב גרוסמן: "הגיס שלי, הגאון הרב נפתלי נוסבאום גאון ידוע בירושלים, דיין, מתקשר אלי אתמול בלילה ומספר לי שהוא נותן שיעור כל לילה דף היומי בבית הכנסת אור הצפון בירושלים".

הרב גרוסמן המשיך וסיפר: "הוא יצא מבית הכנסת אתמול והוא שומע אדם עומד וצועק מה אני יכול לעשות שאני לא יכול להשיג את הרב גרוסמן. אז הוא שאל אותו מה אתה רוצה מהרב גרוסמן. אז הוא אומר לו תשמע אני לומד בישיבת המקובלים והרב עדיה קרא לי היום ואמר לי תחפש את הרב גרוסמן ותגיד לו שבאה אלי נשמה היום ואמר ששמו יוסף גרוסמן שהוא אח של הרב גרוסמן והוא לא יכול לעבור את השבעה רקיעים בגלל שהוא חייב 100 שקל לרב דוד אוחיון ממגדל העמק".

"הגיס שלי התרגש מאוד חיפש אותי ונתן לי את האברך הזה, והאברך הזה סיפר לי את הסיפור הזה. התקשרתי לרב דוד אוחיון וסיפרתי לו את הסיפור. אז הוא אומר לי: נתתי לו כמה פעמים אבל לא התכוונתי שיחזיר לי. לא עוברת חצי שעה הרב אוחיון מגיע לכאן בריצה ואומר לי אישתי הזכירה לי שבפעם האחרונה שנתתי לו כסף אמרתי לו אבל תזכור להחזיר לי", סיים את הסיפור.

הרב גרוסמן הדגיש: "בזמן הסתר פנים כזה שאנו חיים שעל הדור שלנו נאמר אנוכי הסתר אסתיר את פני בעת ההיא, ה' מגלה לנו מסר משמיים שיש דין ויש חשבון ובגלל 100 שקל שאני חייב למישהו אני לא יכול לעבור את שבעת הרקיעים".