CNN
CNNThinkstock

מנהלת בתי הספר מצפון לטורונטו פתחה בחקירה בנוגע לטענות שהושמעו כלפי המנהלת גאדה סדאקה בדבר פרסום פוסטים נגד מוסלמים בעמוד הפייסבוק שלה.

אישי ציבור, מחנכים ופעילים בקהילה המוסלמית בטורונטו שלחו מכתב לשרת החינוך של אונטריו מיצי האנטר, העוסק ב"פוסטים איסלאמופוביים לכאורה של המנהלת גאדה סדאקה" העובדת בבית ספר יסודי במרקהם, אונטריו. על כך מדווח אתר CIJnews.

"אנו מצטרפים להורים המודאגים מאוד ממצבם הנפשי והפיזי של ילדיהם" נכתב. "עניין זה מטריד מאוד. הוא במיוחד מטריד לאור ההקשר למציאות בה אנו עדים לעלייה במספר המקרים של איסלאמופוביה בחברה... כל הילדים, אנשי הצוות והמורים זכאים לסביבה לימודית מקבלת, פתוחה, חופשית וחפה מפחד ושנאה".

באחד הפוסטים שפרסמה ואשר תואר כרווי שנאה למוסלמים, סדאקה שיתפה דיווח של רשת CNN שכותרתו: מוסלמים רוצים להשתלט על בריטניה, ולהפוך את ארמון בקינגהם למסגד". היא הוסיפה את ההערה הבאה: "הווידאו חייב להפוך לויראלי. שתפו את הפוסט!!! הו אלוהים!!!!"

המדובר בדיווח של רשת CNN מ-11 בנובמבר 2009 על פעילים מוסלמים קיצונים בבריטניה אשר באופן גלוי מביעים תמיכה בארגון הטרור האסלאמי אל-קאעידה ומצהירים בריש גלי על כוונתם להשתלט על בריטניה ולהפוך את ארמון בקינגהם למסגד.

להלן תרגום קטעים מתוך דיווח CNN (לגרסה המלאה ליחצו כאן):

פעיל מוסלמי: הפוסטר הזה [עליו כתוב האסלאם ישתלט על העולם] אומר למעשה שאנו נהפוך את ארמון בקינגהם למסגד מקומי עבור המוסלמים.

כתב CNN: ומה יקרה למלכה?

פעיל מוסלמי: ובכן, למלכה תוכל לבחור בין אימוץ האסלאם או לעזוב את המדינה...

אנג'ם צ'ודרי: יוטל איסור על אלכוהול, סמים, פורנוגרפיה והימורים... אנו מצפים להגיע לעימות במילים, ואולי גם מעבר לכך, לפני שנראה את הפירות של ההלכה האסלאמית (מיושמת) במדינה...

מאליכה ערוד: רוב המוסלמים אוהבים את אוסמה (בן לאדן). אני אוהבת אותו.