יואב קיש
יואב קישצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר שדולת ארץ ישראל בכנסת ח"כ יואב קיש (ליכוד) מסביר לערוץ 7 את הצורך בכינוס הדחוף שקיימה היום (רביעי) שדולת ארץ ישראל בכנסת.

"אם הילארי היתה נבחרת, מדיניות אובמה היתה נמשכת. טראמפ דיבר על שינוי ויש כאן הזדמנות ליישם את המדיניות של הליכוד, ללא חשש מסנקציות או לחץ בינלאומי. זה שינוי בחשיבה. הממשלה צריכה לחזור למדיניות של בנייה בהתיישבות והחלת הריבונות. אנחנו צריכים להגדיר מה טוב לישראל וליישם", דברי קיש.

הוא מוסיף כי כולם מצפים כעת ל"אמירות חדשות מהבית ברחוב בלפור", כשהכוונה היא למעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ישיבה מיוחדת של שדולת ארץ ישראל לכבוד היבחרו של טראמפ

"עד עכשיו היה תירוץ להקפאה היה חשש של לחץ בינלאומי ממדיניות אובמה זה נגמר. כולם מבינים בתוך המפלגה שלי את המצב החדש ואנחנו מחכים לשמוע שזה יצא גם מבלפור. הגיע הזמן לעשות ליישם את המדיניות של הממשלה", מצהיר קיש.

הוא גם מקווה שההבטחה של טראמפ להעברת השגרירות הישראלית לירושלים - תיושם. "מקווה שכך יקרה. יש לנו ניסיון מר עם נשיאים שאומרים משהו לפני הבחירות ואחר כך זה אחרת".

קיש מתייחס גם לכישלון הסקרים והפרשנים בבחירות בארה"ב, כמו בבחירות האחרונות בישראל, "אמנם כאן בחרנו בראש ממשלה מכהן - ונתנו אמון לקדנציה נוספת. שם הבחירה הייתה נגד הממסד ונגד הממשל. אבל גם בארה"ב וגם בישראל, הסוקרים והתקשורת לא היו מחוברים לעם - והמציאות התהפכה להם בפרצוף".